http://www.patmos.fi/filebank/blog/authors/fb-share_2_4995-LM_tanaan-profile.jpg Helmikuun toisena järjestetään kuudeskymmenesviides Kansallinen rukousaamiainen Washingtonin Hilton hotellissa. Norjalaissyntyinen siirtolainen ja metodistipappi Abraham Vereide tapasi koota kristittyjä liikemiehiä, poliitikkoja ja muita vaikuttajia rukousaamiaisille ennen työpäivän alkamista. Tämä... http://www.patmos.fi/blogi/kirjoitukset/948/vahemmalle_huomiolle_jaanyt_rukousaamiainen_washingtonissa Patmos article
Leo Meller
28.1.2017
Leo Meller

Leo Meller on Patmos Lähetyssäätiön perustaja ja eläkkeellä oleva toiminnanjohtaja (1971-2010).

Vähemmälle huomiolle jäänyt rukousaamiainen Washingtonissa

Helmikuun toisena järjestetään kuudeskymmenesviides Kansallinen rukousaamiainen Washingtonin Hilton hotellissa. Norjalaissyntyinen siirtolainen ja metodistipappi Abraham Vereide tapasi koota kristittyjä liikemiehiä, poliitikkoja ja muita vaikuttajia rukousaamiaisille ennen työpäivän alkamista.  Tämä tapahtui 1930-luvun puolivälissä.  Rukoustilaisuuksissa kannettiin erityistä huolta köyhistä  ja kuljettiin sanoista tekoihin tarpeessa olevien auttamiseksi.  Vuonna 1942 Vereide muutti Washingtoniin ja aloitti rukousaamiaiset Yhdysvaltain kongressin jäsenten keskuudessa.  Näitten muodostaman verkoston kautta senaattoreita, kuvernöörejä ja jopa Amerikan presidentit tulivat johdatetuiksi mukaan rukousaamiaisille. Aavistetaan,   että vuonna 2017 Kansallinen rukousaamiainen  on oleva aivan erityinen tapahtuma.  Tilaisuuden pääpuhujan nimeä ei julkisteta ennen kuin tapahtumapaikalla.  Ellei mitään yllättävää tapahdu, niin sekä presidentti Trump että varapresidentti ovat paikalla.  Suomalaisia vaikuttajia lienee myös Washingtonissa ja nämä kertovat kokemuksiansa ajallaan.   

LÄHES TÄYSIN huomiotta on jäänyt rukousaamiainen, joka järjestettiin Donald Trumpin virkaanastumispäivän aamulla Washingtonissa.  Olemme koonneet eri lähteistä tapahtumaa koskevan raportin.  Oletan sisällön  kiinnostavan suomalaisia kristittyjä.

Keskeisenä puhujana tapahtumassa oli messiaaninen rabbi Jonathan Cahn, tunnettu Suomessakin Kuvan ja Sanan kirjailijana.

Rabbin sanottiin aiheuttaneen hämmennystä rukousaamiaisella.

Jonathan Cahn puhui vain hetkeä ennen kuin Donald J. Trump seurasi Barack Obamaa ylipäällikkönä. Rabbi, jota jotkut ovat kutsuneet ”Amerikan profeetaksi”,  ylisti Trumpin valtaannousua esimerkkinä Jumalan kaikkivoivasta suvereenista tahdosta.

Heti perään Cahn varoitti yleisöään, että hänen sanomansa olisi ”poliittisen korrektiuden” sijaan ” alastonta totta” ja muistutti, että itse Jumala aina päättää, kuka hallitsee kansakuntia ja valtakuntia.  "Jumala tekee päätöksiä ei vain yhden kansakunnan  tähden vaan universaalin suunnitelman osana."

”Olemme kokoontuneet tänne maamme joka kolkasta seistäksemme Kaikkivaltiaan edessä, Hänen, jonka edessä kuninkaat ja valtakunnat nousevat ja kaatuvat ja kansakunnat kohoavat ja taantuvat. Olemme kokoontuneet Hänen eteensä, joka yksin on sama eilen, tänään ja iankaikkisesti”, Cahn lausui.

CAHN ETENI esittäen yhteenvedonomaisesti  synkän kuvan Obaman kaudesta.  Hän puhui uuden presidentin saavuttamasta merkittävästä voitosta merkkinä Jumalan puuttumisesta ihmisten toimiin.

”Amerikka eli uuden kynnyksellä”, hän totesi. ”Vaalien toisenlainen tulos olisi  saattanut vuosikausien ajaksi voimaan luopumuksen säädökset ja jumalattomat tavat.  Se olisi sytyttänyt Valkoisesta talosta alkavan  avoimen sodan Jumalan kansaa ja Kristuksen evankeliumia vastaan. Sitten ilmestyi Donald Trump. Hänen kaltaistaan ehdokasta ei ole koskaan ollut. Hän teki kaiken sen, mitä kenenkään ei oletettu tekevän presidentiksi pyrkiessään.  Millä muulla Trumpin odottamatonta voittoa voitaisiin selittää kuin Jumalan väliintulolla?"

”Mielipidekyselyt toisensa jälkeen ennustivat demokraattien varmaa voittoa, jopa todellista äänivyöryä”, Cahn sanoi. ”Demokraatit valmistautuivat voittoon. Republikaanit valmistautuivat häviöön. Sitten tapahtui jotakin. Eikä kukaan osannut varmuudella sanoa mitä. Vaalit saivat oudon käänteen, ja tapahtui se, mitä kaikki pitivät mahdottomana. Media oli sokissa. Demokraatit olivat sokissa. Obama oli sokissa. Republikaanit olivat sokissa. Ja näytti siltä, että myös Trumpilla itsellään oli vaikeuksia uskoa tapahtuvaa todeksi."

”Mutta se, mitä muinaisina aikoina kirjoitettiin, pitää paikkansa myös tänä päivänä: ’Vaan niin paljon korkeampi kuin taivas on maata, ovat minun tieni korkeammat teidän teitänne ja minun ajatukseni teidän ajatuksianne.’ Ja kuten voimme tänään, 20.1.2017, Washingtonissa todistaa, mikään ei ole Jumalalle mahdotonta.”

CAHN PITI Trumpin voittoa osana jatkuvaa kansallista draamaa, joka on muovannut Amerikan historiaa: uskon ja luopumuksen välisenä kamppailuna,  samanlaisena, joka on muovannut Israelin historiaa. Hän puhui Israelista ja Yhdysvalloista ainoina historian valtioina, jotka on perustettu ”yksinomaan Jumalan kunniaksi”.

Cahn lainasi Massachusettsin Bay Colonyn kuvernööriä John Winthropia, joka ennusti, että jos Amerikka seuraisi Jumalan säädöksiä, niin Herra ”siunaisi” tätä kansaa, jonka oli määrä olla ”vuorella sijaitseva kaupunki”.

Cahn selitti, että näin todella tapahtui.

”Ne ihmiset, jotka saapuivat näille rannoille neljä vuosisataa sitten, omistivat tämän uuden sivilisaation Jumalalle ja pyhittivät sen Hänen tahtonsa ja tarkoitustensa alle”, Cahn sanoi. ”Amerikan oli määrä olla vuorelle rakennettu kaupunki, pyhä kansakunta. Sen ensimmäiset hallitukset muodostettiin Jeesuksen nimessä ja Jumalan kunniaksi. Sen yleisen koulutusjärjestelmän tarkoituksena oli opettaa Jumalan Sanaa. Ja kuten Winthrop oli ennustanut, Jumala todella siunasi. Amerikasta tulisi siunatuin, mahtavin ja vaurain valtio, jonka maailma oli milloinkaan nähnyt – kunnioituksen ja ylistyksen paikka.”

Mutta kuten muinainen Israel, myös Amerikka kääntyi pois Jumalasta, Cahn totesi.

"Amerikka  ajoi Hänet ulos kulttuuristamme, hallituksestamme ja elämästämme ja kielsi Häneltä pääsyn julkisille toreillemme ja aukioillemme.”

Sen sijaan, että olisi kunnioittanut Israelin Jumalaa, Amerikka kunnioitti ”lihallisuuden ja voitonpyynnin ja materialismin ja irstauden epäjumalia".

Cahnin mukaan Barack Obaman hallinto oli tämän prosessin huipentuma.  Jos Hillary Clinton olisi saanut jatkaa Obaman avaamalla tiellä, jo neljässä vuodessa Yhdysvallat olisi ajettu antikristuksen linnoitukseksi.

”Viimeisten kahdeksan vuoden aikana Amerikan hengellinen ja moraalinen alamäki on sekä syventynyt että kiihtynyt”, hän sanoi. ”Nykyhallinto on johdattanut tämän maan taistelemaan syntymättömien lasten tappamisen puolesta paitsi omien rajojemme sisäpuolella myös muissa maailman valtioissa. Nykyhallinto on nähnyt paljon vaivaa kaataakseen Jumalan miestä ja naista ja avioliittoa koskevat mittapuut ja määräykset, eikä taaskaan vain omien rajojemme sisällä vaan kaikkialla maailmassa.”

PUHUESSAAN VIIMEISIÄ hetkiä virassaan olevalle Obamalle Cahn kysyi väistyvältä presidentiltä: ”Jos kumoaa Jumalan antamat määräykset, pitäisikö hämmästyä, että nyt omat määräykset kumotaan? Ja jos hylkää Jumalan ohjenuorat, eikö silloin myös omat ohjenuorat pidä tulla hylätyiksi?”

”[Obaman] hallinnon aikana Yhdysvaltojen ja Israelin väliset suhteet ovat saavuttaneet alhaisimman tason näiden kahden valtion historian aikana”, Cahn lausui. ”Ja hallinnon läksiäislahja juutalaisvaltiolle oli sen hylkääminen Yhdistyneissä kansakunnissa. Se salli ja jopa edisti julkilauselmaa, jossa esitettiin, ettei Israelin muinainen pyhä kaupunki, Jerusalem, kuulunut Israelille, vaan oli ’palestiinalaisten aluetta’. Myös tällä tavalla nykyhallinto kävi sotaa Jumalan sanaa vastaan.”

Cahn totesi, että tällaisen tilanteen vallitessa ei ole lainkaan yllättävää, että Jumala ”puuttui asioiden kulkuun” mitätöidäkseen koko Obaman jälkeensä jättämän perinnön. Tämä ei kuitenkaan tarkoita, että Amerikka olisi pelastunut. Vaalit eivät ole vastaus, Cahn sanoi, vaan ikkuna, jonka kautta vastaus voi tulla. Amerikalle on annettu mahdollisuus.

”Israelin luopumuksen päivinä, kun ihmiset taistelivat Jumalan määräyksiä vastaan, Jumala pidensi armonsa aikaa”, rabbi selitti. ”Hän antoi kansalle aikaa katua. Samoin myös oman luopumuksemme päivinä Jumala antaa meille aikaa katua.”

"Tästä syystä Trumpin hallintoa ei voida pitää täytenä voittona", Cahn painotti. "Se on sekä kansakunnan että sen uuden johtajan eteen asetettu vastuu ja haaste. Se on haaste Amerikan uskoville, joiden on täytettävä se, mitä Toisen aikakirjan kohdassa 7:14 käsketään – heidän tulee etsiä Jumalan kasvoja ja kääntyä pois pahoilta teiltään. Ja se on haaste Donald Trumpille, miehelle, joka ei ole elänyt uskovan ihmisen elämää, mutta jonka on nyt muututtava Jumalan astiaksi."

CAHN OHJEISTI  uutta presidenttiä.  ”Nyt kun teidät on korotettu maailman mahtavimmaksi mieheksi, niin muistakaa aina, että ainoastaan Kaikkivaltias nostaa kuninkaita valtaistuimelle, ja ainoastaan Kaikkivaltias suistaa heidät sieltä alas. Teidän auktoriteettinne ei tule ihmiseltä vaan Jumalalta, Kuninkaalta, joka on yli kaikkien muiden kuninkaiden. Siksi alistakaa elämänne Hänen auktoriteettinsa alle, ja Hänen auktoriteettinsa kautta te tulette johtamaan. Toimikaa oikeudenmukaisesti, rakastakaa armollisuutta, ja kulkekaa nöyrästi Jumalanne kanssa."

Cahn jatkoi:

”Elämänne on ollut omassa vallassanne. Nyt siitä täytyy tulla astia Hänen tahtonsa ja Hänen tarkoitustensa käyttöön. Kulkekaa Hänen jalanjäljissään, etsikää Hänen vanhurskauttaan ja seuratkaa Hänen johdatustaan.  Ylläpitäkää Hänen tapojaan ja teitä ylläpidetään. Varjelkaa Hänen sanaansa ja teitä varjellaan. Kunnioittakaa Hänen nimeään, yli kaikkien muiden nimien, ja teidän nimeänne kunnioitetaan. Rakastakaa Herraa teidän Jumalaanne kaikesta sydämestänne, sielustanne, mielestänne ja voimastanne. Jos näin teette, te nousette ja loistatte, ja Herran kirkkaus lepää teidän päällänne.”

TÄLLAISET SANAT  saattavat tuntua oudoilta niistä, jotka hakevat sekulaareja selityksiä poliittisille tapahtumille. Kuitenkin vuosi sen jälkeen, kun lähes kaikki poliittiset asiantuntijat, kaikki kokeneet strategit ja kaikki tunnetut instituutiot joutuivat häpeään ja menettivät uskottavuutensa, amerikkalaiset ovat avoimempia kuin koskaan sille yksinkertaiselle totuudelle, joka piilee Amerikan kohtalon ytimessä. "Jos amerikkalaiset katuvat ja etsivät herätystä, niin Jumala vastaa heidän rukouksiinsa", Cahn totesi.

Rabbin mukaan näin on jo tapahtunut. "Meidän ei tarvitse muuta kuin katsoa, kuka on tänään Valkoisessa talossa.  Näemme Jumalan armon ja johdatuksen ihmeen."

”Mikä oli se asia, joka jäi huomaamatta kaikilta asiantuntijoilta ja kyselytutkimusten tekijöiltä, näiltä, jotka väittivät, ettei Trump koskaan voi päätyä Valkoiseen taloon?” Cahn kysyi. ”Vastaus tähän on 3 000 vuotta vanha: Jos ’minun kansani, joka on otettu minun nimiini, nöyrtyy, ja he rukoilevat ja etsivät minun kasvojani ja palajavat pahoilta teiltänsä, niin minä kuulen taivaasta ja annan anteeksi heidän syntinsä ja teen heidän maansa jälleen terveeksi.’ Tässä on se, mitä maallinen USA ja koko maailma ei voinut käsittää.  On Jumala!"

”Rukouksen voima on vahvempi kuin valtakunnat. Ja Jumala on uskollinen. Ja Hänen lupauksensa ovat tosia.”

Rabbi Jonathan Cahnin kirja Kuvan ja Sanan verkkokaupasta - tutustu ja tilaa

Shmitan salaisuus

Joka seitsemäs vuosi on shmita- eli sapattivuosi. Messiaaninen juutalainen Jonathan Cahn selvittää Shmitan salaisuus -kirjassaan shmita-vuosien laskemisen vuoden 1967 kautta vuosiin 2015-2016. Kirja nostaa esiin riemuvuoden unohdetut salaisuudet. Lue, opi ja rohkaistu!

Siirry verkkokauppaan >>

 

 

 

 

Kommentoi "Vähemmälle huomiolle jäänyt rukousaamiainen Washingtonissa"

Antamaasi sähköpostiosoitetta ei julkaista sivustolla.

Anna osoite täydellisessä muodossa (esim. http://www.oma-osoite.com)

 

Haluan saada tiedon uusista kommenteista antamaani sähköpostiosoitteeseen.

  ____       ___               _    _    __   __  
 |  _ \\    / _ \\      ___   | || | ||  \ \\/ // 
 | |_| ||  | / \ ||    /   || | || | ||   \   //  
 | .  //   | \_/ ||   | [] || | \\_/ ||   / . \\  
 |_|\_\\    \___//     \__ ||  \____//   /_//\_\\ 
 `-` --`    `---`       -|_||   `---`    `-`  --` 
                         `-`                      
 
 

6 kommenttia "Vähemmälle huomiolle jäänyt rukousaamiainen Washingtonissa"

Mari 29.1.2017 12.54

Hyvä ja valaiseva kirjoitus .Rukoillaan Amerikan presidentin ja muiden maiden johtajien puolesta. Rukoi llaan että Amerikasta lähtee uudet "tuulet",jotka perustuvat Jumalan tahtoon ja jotka voivat olla esimerkkinä kaikkialle!
"katso vanha on mennyt ja uusi on sijaan tullut "

Jukka 29.1.2017 12.54

Voiko tämmöistä puhetta kukaan pitää? Ei voi muuta kuin Pyhässä Hengessä, vau! En oli itse voinut paremmin puhua, heh, heh ;). Sydämeni huusi suoraa huutoa lukiessani Cahnin puhetta ja sama Henkihän sielläkin on. Jumala asetti Trumpin, mutta emme me Trumpia ylistä, vaan Häntä joka hänet asetti ja toivomme ja rukoilemme, että Hänen hyvä tahtonsa saisi tapahtua ja Trump ja mekin olisimme osallisia Hänen suunnitelmissaan Jumalan valtakunnan parhaaksi, sillä se tulee varmasti, kun kaikki tämän maailman valtakuntien myllerlykset on käyty loppuun. Kiitos tämän puheen välittämisestä meille heikoimmillekin.

Helena 30.1.2017 14.50

Todellakin, juuri näin! Annetaan pöyristyneiden toimittajien huudella ja viestitellä omia tarkoitusperiään, käytetään me aikamme ja energiamme rukoukseen presidentti Trumpin, hänen neuvonantajiensa ja hallintonsa puolesta! Rukoillaan viisautta (taivaasta tulevaa, josta Jaakob 1: 5-8 puhuu), terveyttä voimia... ei luovuteta, vaan jatketaan!

Rukoillaan myös Suomen päättäjien, presidentin, pääministerin ja kaiken laillisen hallinnon puolesta - oikeamielisiä piispoja, pappeja ja seurakuntien johtajia unohtamatta. Meillä on suuri etuoikeus rukoilla. Kunpa ymmärtäisimme vilpittömien rukousten arvon juuri tässä ajassa!

Annikki Salo 30.1.2017 14.50

Ja Herra sanoi Aabrahamille: "Lähde maastasi, suvustasi ja isäsi kodista siihen maahan, jonka minä sinulle osoitan. Niin minä teen sinusta suuren kansan, siunaan sinut ja teen sinun nimesi suureksi, ja sinä olet tuleva siunaukseksi. Ja minä siunaan niitä, jotka sinua siunaavat ja kiroan ne, jotka sinua kiroavat, ja sinussa tulevat siunatuiksi kaikki sukukunnat maan päällä." ( 2Ms.12:1-3).
Tässä on meille kullekin uskovalle tie Sanan kuuliaisuuden siunaukseen. Ihana elää Jumalan Sanan kuuliaisuudessa esirukoillen toisten puolesta! Jumala on todella nyt armahtanut Amerikkaa antamalla sille vielä armon aikaa ja rukoilemme, että se kääntyisi synnistä. Näin rukoilemme myös Suomemme puolesta, että Herra antaisi vielä herätyksen ajan!

anita 30.1.2017 14.50

Kiitos leo tämän puheen välittämisestä meille täällä suomessa jotka seuraamme näitä amerikan tapahtumia ja olen myös hengessäni kokenut että tämä uusi amerikan presidenttion jumalan asettama henkilö tälle maalle ja israelille vaikka maailma kauhistelee. ja odottaa että mitä on tulossa mutta tämä trum on herran asettama mahdollisuus tälle maalle asettaa jumalan käskyt niinkuin ne on ennen ollut tuossa maassa kuin myös israelin suojelijana .Kiitos Herralle että hänen hallinta vallan alla on kaikki vain hänellä on valta asettaa oikeat ihmiset maitten johtajiksi niin että hänen tahtonsa suunnitelma ja tahtonsa tapahtuu aina siihen päivään asti kunnes hänen tulemuksensa tapahtuu.Aamen!

Esirukoilija 1.2.2017 11.40

Kiitos Jumalalle, että meille on tämmönen uutinen välitetty! Rukoillaan että Jumala saa käyttää presidentti Trumpia tahtonsa täyttämiseen. Rukoillaan että ihmiset eivät eksyisi median valheisiin. Herra muuttaa puhtaiksi kansojen huulet niin että ne yksimielisesti palvelevat Herraa.