2017-12-22 https://www.patmos.fi/filebank/blog/authors/fb-share_1_7180-PASI_BLOGI_FINAL.jpg Joulun aikaan meidän kotimme täyttyy ihanista tuoksuista, jotka tervehtivät lämpimästi kotiintulijaa jo ovella. Tekee mieli päästä heti maistamaan. Beetlehem, jossa Jeesus syntyi, tarkoittaa käännettynä "leivän talo". Olen miettinyt, millainen taivaallisen leivän tuoksu täytti maailman... https://www.patmos.fi/blogi/kirjoitukset/1094/beetlehem_ja_taivaasta_annettu_iankaikkinen_leipa Patmos article
Pasi Turunen
22.12.2017
Pasi Turunen

Pasi Turunen (TM) on toimittaja, raamatunopettaja ja Patmos Lähetyssäätiön toiminnanjohtaja.

Beetlehem ja taivaasta annettu iankaikkinen leipä

Joulun aikaan meidän kotimme täyttyy ihanista tuoksuista, jotka tervehtivät lämpimästi kotiintulijaa jo ovella. Tekee mieli päästä heti maistamaan. Beetlehem, jossa Jeesus syntyi, tarkoittaa käännettynä ”leivän talo”. Olen miettinyt, millainen taivaallisen leivän tuoksu täytti maailman Jeesuksen syntymässä. 

Jeesus on:

1. TAIVAASTA ANNETTU LEIPÄ – Hän ei ole lähtöisin tästä maailmasta. Jeesusta ei ole ”leivottu” ihmisten ajatuksissa. Ylhäältä annettuna tämä leipä on mittaamattoman arvokas, katoamaton, pilaantumaton, ainoa laatuaan. Vain Hänessä voimme maistaa taivasta (Joh.3:31; 6:32, 41-42; 8:23). 

2. RIITTOISA LEIPÄ – Jeesus ei lopu kesken. Hänet on annettu koko maailmalle ja hänestä riittää kaikille, jotka uskovat Häneen. Sinä saat syödä niin paljon kuin haluat, eikä joku toinen jää ilman. Tule Hänen luokseen rukoillen, anteeksiantamusta pyytäen, niin usein kuin tarvitset. Hän ei lopu kesken. Jeesuksessa kaikki Häneen uskovat saavat kylläkseen ja tulevat ravituiksi (Joh. 6:33, 37; Mark 6:35-44). 

3. ELÄMÄN LEIPÄ, JOKA TYYDYTTÄÄ IKUISUUDEN NÄLÄN JA KAIPAUKSEN – Mikään tästä katoavasta maailmasta tai ihmisistä lähtöisin oleva ei voi tyydyttää ikuisuuden nälkää, joka kaikissa ihmisissä on. Ikuisuuden nälkä tyydyttyy vain leivällä, joka itse on lähtöisin ikuisuudesta (Joh. 6:35). 

4. ELÄVÄ LEIPÄ, JOKA ANTAA IANKAIKKISEN ELÄMÄN – Vaikka ihminen söisi kuinka paljon ja useasti tästä maailmasta ja ihmisten ajatuksista lähtöisin olevia leipiä – filosofioita, muita uskontoja, onnellisen elämän ohjeita – hän lopulta kuolee "nälkään”, synteihinsä, kadotettuna. Taivaasta annettu elävä leipä sen sijaan on leivottu taivaassa taivaan antimista: Jumalan armosta, syntien anteeksiantamuksesta ja iankaikkisesta elämästä. Näitä ainesosia ei löydy mistään tämän maailman ”tuotteista” tai hyllyiltä. Niistä pääsee siksi osallisiksi vain syömällä Jumalan antamaa elävää leipää, Kristusta Jeesusta, jossa nämä ainekset löytyvät. Syö Häntä uskomalla häneen ja saat kaiken mitä leipä sisältää: Jumalan armon, anteeksiantamuksen ja iankaikkisen elämän (Joh. 6:48-51; 8:23-24). 

Tee kodistasi, elämästäsi, joulustasi tänä vuonna ”Beetlehem", leivän talo, joka täyttyy Jeesuksen tuoksusta, niin että kaikki voivat sen tuntea sisään astuessaan. 

Jeesuksen syntymässä taivas antoi parasta pöytään aina Beetlehemistä Golgatalle asti. 

 

Kommentoi "Beetlehem ja taivaasta annettu iankaikkinen leipä"

Antamaasi sähköpostiosoitetta ei julkaista sivustolla.

Anna osoite täydellisessä muodossa (esim. http://www.oma-osoite.com)

 

Haluan saada tiedon uusista kommenteista antamaani sähköpostiosoitteeseen.

  _  __    ______    ______     ___    __    __  
 | |/ //  /_   _//  /_   _//   / _ \\  \ \\ / // 
 | ' //    -| ||-   `-| |,-   | / \ ||  \ \/ //  
 | . \\    _| ||_     | ||    | \_/ ||   \  //   
 |_|\_\\  /_____//    |_||     \___//     \//    
 `-` --`  `-----`     `-`'     `---`       `     
                                                 
 
 

Yksi kommentti "Beetlehem ja taivaasta annettu iankaikkinen leipä

Annikki Salo 22.12.2017 20.00

Kiitos Jumalalle ja Pasi Turuselle tästä hyvästä blogista! Jeesus on todella ihmeellinen Sanassaan. Mitä enemmän luemme Sanaa rukoillen ja sitä mietiskellen, sitä suurempi kiitollisuus valtaa mielen. Hän täyttää meidät ilolla kasvojensa edessä!
Jumalan Sana on aina elävä ja voimallinen, kun luemme Sanaa. Saamme uuden uskon ymmärryksen valossa vaeltamiseen Jeesusta seuraten. On ilo jakaa Sanaa keskusteluissa, todistuspuheenvuoroissa jne, sillä Pyhä Henki aina kirkastaa Jeesuksen ja antaa oikeata sanat. Kunnia Jumalalle, halleluja!