2010-07-12 https://www.patmos.fi/filebank/blog/authors/fb-share_2_7148-BLOGI_LEO_02.jpg Niinä aikoina jolloin perheessämme alettiin odottaa tyttäremme Julia Iina Zenaidan tähän nykyiseen maailmanaikaan saapumista, alkoi perheessämme myös rukoustäyteinen mietintä siitä, mitä tulevat vuodet erityisesti isän aika- ja työkuvia ajatellen pitäisivät sisällänsä. Julia syntyi 26. päivä... https://www.patmos.fi/blogi/kirjoitukset/184/12_heinakuuta_2010 Patmos article
Leo Meller
12.7.2010
Leo Meller

Leo Meller on Patmos Lähetyssäätiön perustaja ja eläkkeellä oleva toiminnanjohtaja (1971-2010).

12 HEINÄKUUTA 2010

Leo ja Päivyt Meller patmosväen kanssa yhteiskuvassa Samuli Sirenin Keidaskodin kauniissa puutarhassa.

Leo ja Päivyt Meller patmosväen kanssa yhteiskuvassa Samuli Sirenin Keidaskodin kauniissa puutarhassa.

Niinä aikoina jolloin perheessämme alettiin odottaa tyttäremme Julia Iina Zenaidan tähän nykyiseen maailmanaikaan saapumista, alkoi perheessämme myös rukoustäyteinen mietintä siitä, mitä tulevat vuodet erityisesti isän aika- ja työkuvia ajatellen pitäisivät sisällänsä.

Julia syntyi 26. päivä tammikuuta 2007. Kevään aikana varmistui johdatuksellinen tietoisuus siitä, että tyttären täytettyä kolme vuotta, isän tarvitsisi hakeutua eläkkeelle. Olisin silloin 68 vuotias.

Kerroin tästä aikomuksesta johtokunnille. Silloin tällöin viittasin asiaan julkisissa puheissani, parikin kertaa tv-ohjelmissamme. Pyysin ystävien  esirukousta siksikin, että suunnitellun eläkkeelle menemisen vihreänä valona pidimme sellaisen uuden sukupolven työtiimin muodostumista, jolle vuosien viestijuoksussa olisin saanut rauhallisesti jättää työkapulan toisensa jälkeen.

Huhtikuussa 2009 olimme sellaisella vihreän valon pysäkillä, että pyysimme eläkevakuutusyhtiöltä tietoa muutokseen liittyvästä ja sen sellaisesta. Ilmoitimme potentiaaliseksi eläkkeelle siirtymiskuukaudeksi elokuun 2010.

Tässä aikataulussa elämme nyt.  

Kesäkuussa tänä vuonna olimme Patmos Lähetyssäätiön ja Kuvan ja Sanan henkilökuntina ystävämme Samuli Sirenin Keidaskodilla. Toimivan uskon ja Herraan luottamisen ilmapiirissä kerroin viimeiset tiedot edessä olevasta. Kolmatta tuntia kestänyt  rakentava keskustelu jätti valoisan ja optimistisen jälkitunteen. Koemme Patmoksessa ja Kuvassa ja Sanassa edessämme olevan parhaimman mahdollisen työjakson, hyvinkin Herran tulemuksen kirkkauteen päättyvän.

Olen pyytänyt johtokuntia suostumaan siihen, että syntymäpäivästäni 12.7.2010 alkaen tellinkejä puretaan. 1.8.2010 alkaa eläke-elämä.

Tulevissa kolumneissa ja heinäkuun loppupuolella lähtevässä ystäväpostissani kerron lisää näistä hetkistä ja tulevista. Vähintään yhtä paljon esirukousta tarvitsee patmostyö, työn tekijät ja mekin, Päivyt ja Leo ja perhe kokonaisuutena, kuin mitä on tarvittu vaikkapa viimeisen kolmen vuoden tai neljän vuosikymmenen aikana.

"Kuule, olet varmaan jokaiselta eläkeläiseltä kuullut, että sitten ne vasta kiireet alkavatkin, kun eläkepäivät koittaa!  Herra antakoon lisää tunteja päiviisi!"

Näin työtoveri Haagan toimistosta kirjoitti minulle.  

Keidaskartanossa totesin: "Olen elänyt suurimman osan elämääni siten, että Jumala on ollut ensimmäinen, työni toisella sijalla, ja perheeni kolmannella. Nyt on järjestys tämä: Jumala on ykkönen, perhe on kakkonen, ja työ on kolmannella paikalla."

Päivyt ja minä tiedämme hyvin, ettei lausuttu tarkoita, että nyt ei enää ole väliä sillä, miten Jumalan työtä teemme. Raamatuissamme lukee edelleen, että kirottu se, joka tekee Herran työtä laiskasti.  Kuitenkin on suorastaan paljon sellaista, josta on hyvä luopua: ei ole tärkeätä olla johtaja, ei ole tärkeätä istua kaikissa neuvonpidoissa jne. Nyt saa olla olemassa kun vuosikymmenten kokemusta kysytään; ehkä jossakin voi neuvoa ja jopa näyttää suuntaakin.

Kaksi lopputoteamusta ja sitten ylipitkä kolumnini loppukoon:

Uudessa eämänkuvassa voimme uudella tavalla perheenä paneutua vainotun seurakunnan ja ahdistukseen kulkevan Israelin hyväksi tehtäviin asioihin. Saamme osallistua erilaisiin taivaallisen näyn etsimisoperaatioihin laajemmissa kansainvälisissä yhteyksissä kuin tähän saakka.

Mikään valtakunnan työ ei koskaan syrjäytä Patmosta uskollisuuteni ja rakkauteni alttarilta. Ensi vuonna on kulunut 40 vuotta siitä, kun sain perustaa Patmoksen. Se on muuten vuosimääränä erikoisen jännittävä matkapyykki Jumalan valtakunnan piirissä: koetuksen ja uuden alkamisen vuosiluku.

Kommentoi "12 HEINÄKUUTA 2010"

Antamaasi sähköpostiosoitetta ei julkaista sivustolla.

Anna osoite täydellisessä muodossa (esim. http://www.oma-osoite.com)

 

Haluan saada tiedon uusista kommenteista antamaani sähköpostiosoitteeseen.

  ______     ___     __   _    __   __    _____   
 /_   _//   / _ \\  | || | ||  \ \\/ //  /  ___|| 
 `-| |,-   / //\ \\ | '--' ||   \ ` //  | // __   
   | ||   |  ___  ||| .--. ||    | ||   | \\_\ || 
   |_||   |_||  |_|||_|| |_||    |_||    \____//  
   `-`'   `-`   `-` `-`  `-`     `-`'     `---`   
                                                  
 
 

24 kommenttia "12 HEINÄKUUTA 2010"

Sivu 1/2

P,S, 12.7.2010 23.32

Olet eläkkeesi ansainnut.Jumalan siunausta sinulle ja perheellesi, KIITOS PATMOKSESTA JA
MONISTA RAKKAISTA TAIVAAN JA MAAN VÄLILLÄ OHJELMISTA.Jotka varmaankin jatkuvat toisten
vetäminä. Meitä on monta jotka jäämme kaipaamaan,säännöllisiä raamatun opetuksisi
VIELÄ KERRAN KIITOS...

Kuulijat parilta paikkakunnalta 15.7.2010 12.46

Kiitos Leo Meller mahtavasta työstäsi, joka toivottavasti kuitenkin vielä jatkuu iloksemme jossakin muodossa. Olemme saaneet niin paljon Raamatun opetuksistasi ja haluamme vielä lisää... Jumala siunatkoon sinua ja perhettäsi.
Herralle Kiitos, että olet jaksanut avata Sanaa meille kärsivällisesti silloinkin kun sama kysymys esitetään 101 kertaa. Tällaisia terveisiä lähetämme Leo mellerille.

VESIKIRPPU 15.7.2010 16.05

Siunausta uuteen elämänvaiheeseen! Toivon kuitenkin, että teitä kuulee edelleen Taivaan ja Maan väliltä -ohjelmassa, kuin myös muutenkin opettamassa ja kommentoimassa.

Arietta 15.7.2010 20.55

Olet todellakin ansainnut nuo tulevat eläkepäiväsi, mutta silti on pakko todeta haikeuden vallatessa mielen, ettei mikään ohjelma ei enää tunnu samalta kun Sinä et ole siellä vetämässä niitä.
On ollut ilo kuunnella opetustasi raamatusta radionkin välityksellä.
Persoonasi, karismasi on suurelta osin se, joka vetää ihmisiä niin sankoin joukoin esimerkiksi sunnuntai-iltaisin radion ääreen kysymyksineen, samoin kuin televisionkin. Sinulla on paljon vuosikymmenten tuomaa kokemusta, viisautta ja hienoviritteisyyttä, jota olet upeasti käyttänyt ohjelmiesi sielunhoidollisissa keskusteluissa.
Surettaa jo kun kuvittelen ettei vuosien varrella tutuksi tullut rauhallinen ääni enää kuulukaan aalloilla ja vastaa esitettyihin kysymyksiin.
Kaikki on nyt tulevaisuudessa erilaista, eikä Sinun jättämääsi isoa aukkoa voi kukaan toinen täyttää. Me jäämme kaipaamaan Sinua!

raha 16.7.2010 17.09

Empä olis syttynyt kymmenysten maksamiseen,ilman silmiini osunutta artikkeliasi rahan Raamatullisesta käytöstä,se artikkeli oli muistaakseni silloisessa Hengen Yhteys-lehdessä.
Ja monia hoitavia kasetteja!KIITOS

JS 16.7.2010 21.39

Tahdon omasta ja perheeni puolesta kiittää niistä lukemattomista Raamattu-opetuksista, joita olemme saaneet sinulta kuulla. Erityiskiitoksen kaikki se opetus, jota olemme saaneet Israelista ja juutalaisista ja Jumalan suunnitelmista maailmassa! Olemme Jumalan armosta paljolti sinun välityksellä saaneet oppia rakastamaan Jumalan omaisuuskansaa monin tavoin.

Jumala saakoon valaista tulevia teitäsi. Ole perheesi kanssa siunattu Jeesuksen Kristuksen armossa.

henna 16.7.2010 22.59

Jumala suuresti siunatkoon sinua ja perhettäsi eläkepäivinäsikin!Toivottavasti kuulemme sinusta yhä julkisuudessa. Minua on suuresti siunannut ohjelmasi tv 7:ssa ja raamatun opetuksesi.

Israelia rakastavat 18.7.2010 17.29

Tahdomme mieheni kanssa kiittää sinua Jumalan rakkaan silmäterän Israelin vankkumattomasta tuesta. Olet opettanut radio deissä, tv seiskalla ja kirjoissasi Jumalan sanassa pysyen Israelin asemasta Jumalan suunnitelmissa.
Toivotamme ihania eläkepäiviä sinulle perheesi parissa vaikka jäämme kaipaamaan vakaata persoonaasi ja Raamatun opetustasi.

kati 18.7.2010 20.42

Haluan kiittää sydämestäni Leo veljeäni niistä 15 vuodesta, jolloin olen saanut olla Hänen raamattutunneillaan ja kotona radion ääressä sunnuntai iltaisin. Patmos postia saaneena ja äänitteitä kuunnellen. Niitä jakaen eteenpäin. Mikään ei täytä sitä aukkoa jonka Hän jättää nyt siirtyessä ansaitulle eläkkeelle. Taivaan Isän siunausta Hänelle ja perheelle. Kiitos Leolle.
Haikein mielin t kati

Kaarina V. 19.7.2010 1.19

Jumalan siunaamia, onnellisia vuosia Leolle, Päivyelle ja Julialle!

Eero Kokkolasta 19.7.2010 15.14

Leo, haikein mielin, silmät kostuen otimme vastaan ilmoituksen eläkkeelle siirtymisestäsi. Olemme seuranneet tiiviisti viimeiset kuusi vuotta opetuksiasi radio Deissä, TV 7:ssä ja Savenvalajan pajan illoissa netin välityksellä. Olemme käyneet kuuntelemassa opetustasi niin Seinäjoella kuin Oulussa. Toivoimme hartaasti, että olisit pysähtynyt Kokkolassakin. Myös täällä Keski-Pohjanmaalla on paljon Jumalan Sanan nälkää. Uskomme Leo, että vielä jaksat jakaa Raamatun Totuutta jossain muodossa jatkossakin, kuten tekevät rovastit Matti Vuolanne ja Kalevi Lehtinen. Leo, ilman Sinun välittämääsi tietoa, emme todella tietäisi, missä ajassa nyt elämme. Siunattuja eläkepäiviä Sinulle ja koko perheellesi toivottaa Eero perheineen Kokkolasta.

Anne 19.7.2010 19.12

Siunatkoon Taivaan Isä tulevaa eläkeläistä ja hänen perhettään. Kiitos, Leo Meller, monista hyvistä mielenkiintoisista raamatun o petuksistasi ja enenkaikkea siitä, että olet pitänyt meidät kuulijasi tietoisina Israeliin liittyvästä.
Anne

Pirkko 19.7.2010 19.54

Shalom Leo Meller

Olet ollut luotettu raamatun opettajani vuosikaudet. En ole koskaan väsynyt sinua kuulemaan ja kuinka kaipaankaan tulevina päivinä yhä opetustasi.

Toivotan sinulle ja perheellesi Jumalan siunausta. Hänen uskollinen rakkautensa ilahduttakoon teitä kaikkina tulevina päivinä.

tr 20.7.2010 13.51

Arvoisa veli Meller! Jäämme mieheni kanssa syvästi kaipaamaan armoitettua Sanan tutemustanne, valtaisaa tietomääräänne ja elämänkokemustanne, kaikkea sitä mitä raamattutunneistanne välittyy. Toivotamme siunattuja eläkepäiviä perheenne parissa. Johtakoon Herra Teitä edelleen parhaan tahtonsa mukaisesti.

marja 20.7.2010 16.55

"Ole uskollinen kuolemaan asti, niin minä annan sinulle elämän kruunun." Ilm. 2:10b