2017-08-20 https://www.patmos.fi/filebank/blog/authors/fb-share_20_7146-BLOGI_TIMO_02.jpg Kristityksi kääntyneet maahanmuuttajat näkevät ja kuulevat paljon sellaista, mistä poliisi haluaisi olla perillä. Kaksi kuukautta ennen Turun iskuja kristityksi kääntynyt turkulainen turvapaikanhakija varoitti poliisia väkivaltaisista islamisteista Turussa. Neljä vuotta sitten ennen kuin media tiesi... https://www.patmos.fi/blogit/kirjoitukset/1037/kristityksi_kaantyneet_maahanmuuttajat_ovat_turvallisuutta_lisaava_tekija Patmos article
Timo Keskitalo
20.8.2017
Timo Keskitalo

Pastori Timo Keskitalo on toiminut pitkään maahanmuuttajatyössä Englannissa, Suomessa ja Lähi-idässä. Hänellä on yli 30 vuoden kokemus kasteopetuksen antamisesta muslimeille, jotka haluavat liittyä kristilliseen kirkkoon. Patmos Lähetyssäätiö tarjoaa seurakunnille ja järjestöille koulutusta. Timo Keskitalon vierailua voi tiedustella patmos (at) patmos.fi tai 09-8567 4988.

Kristityksi kääntyneet maahanmuuttajat ovat turvallisuutta lisäävä tekijä

Kristityksi kääntyneet maahanmuuttajat näkevät ja kuulevat paljon sellaista, mistä poliisi haluaisi olla perillä. Kaksi kuukautta ennen Turun iskuja kristityksi kääntynyt turkulainen turvapaikanhakija varoitti poliisia väkivaltaisista islamisteista Turussa. Neljä vuotta sitten ennen kuin media tiesi mitään Suomessa toimivista isis-värvääjistä, kristityksi kääntynyt turvapaikanhakija raportoi poliisille islamistisista sotilashenkilöistä Helsingin katukuvassa.

Kaikki ovat yhtä mieltä siitä, että nyt pitäisi pystyä tunnistamaan maahanmuuuttajien keskuudesta potentiaaliset terrori-iskujen tekijät, ennen kuin he aiheuttavat ikävyyksiä. Samat henkilöt maahanmuuttajien keskuudessa, jotka uhkailevat ja pahoinpitelevät kristityksi kääntyneitä turvapaikanhakijoita, ovat todennäköisesti myös uhka koko yhteiskunnalle. Kristityksi kääntyneet turvapaikanhakijat ovat kuin sensori, joka tuntee ensimmäisenä kansainvälisen terrorin uhkat. He ovat meidän silmämme ja korvamme. He kuulevat asioita omalla kielellään, näkevät pieniä asioita, joita me emme huomaa ja ovat ensimmäisiä uhreja. Kristityksi kääntyneet turvapaikanhakijat ovat turvallisuutta lisäävä tekijä meille kaikille.

Nyt kun yhteiskunnassa asenteet kaikkia ulkomaalaisia kohtaan kovenevat, meidän on syytä yhteisen hyvän nimissä asettua kristittyjen veljiemme ja sisartemme rinnalle.

 

Kommentoi "Kristityksi kääntyneet maahanmuuttajat ovat turvallisuutta lisäävä tekijä"

Antamaasi sähköpostiosoitetta ei julkaista sivustolla.

Anna osoite täydellisessä muodossa (esim. http://www.oma-osoite.com)

 

Haluan saada tiedon uusista kommenteista antamaani sähköpostiosoitteeseen.

__    __   __   __   ______    _    _    _    _   
\ \\ / //  \ \\/ // |      \\ | || | || | || | || 
 \ \/ //    \ ` //  |  --  // | || | || | || | || 
  \  //      | ||   |  --  \\ | \\_/ || | \\_/ || 
   \//       |_||   |______//  \____//   \____//  
    `        `-`'   `------`    `---`     `---`   
                                                  
 
 

9 kommenttia "Kristityksi kääntyneet maahanmuuttajat ovat turvallisuutta lisäävä tekijä"

Jukka 20.8.2017 18.08

Voisiko tämän jutun julkaista Hesarissa?!

Topias 20.8.2017 18.08

Siis, tota, ymmärsinkö oikein,kristitty maahanmuuttaja on hyödyllinen kun hän urkkii allah-väkeä,ja urkittavat ei ymmäärä pitää turpaa kiinni kun toisen uskoinen on lähettyvillä.
Pitä soopaa yrität tarjota??.

IlkkaT.O. 20.8.2017 18.08

Tässä olen samaa mieltä Timo Keskitalon kanssa. Kun islamistit ovat jo täällä, nyt tulisi kaikkien asiaa tutkivien tahojen käyttää hyväksi saatavilla olevaa tietoa ja varmasti samasta kulttuurisesta ja yhteiskunnallisesta lähtömaasta tulleet aidosti kristityksi kääntyneet voisivat olla hyödyksi.
Täytyy myös tässä yhteydessä todeta valtiovallan ja poliittisten päättäjien kykenemättömyyttä hoitaa näiden kristityiksi kääntyneiden elinolosuhteet turvallisemmaksi jihadistien kautta tulevia hyökkäyksiä vastaan.

Antti Kalevi 20.8.2017 18.08

Mainiota Timo Keskitalo, hyvä pointti! Onkohan sinulle ollut mahdollista tuoda tätä kantaa omien yhteyksiesi kautta tiedoksi esim. kristityille päättäjille Suomessa, muutoinkin kuin valaisemalla ko. asiaa tällä foorumilla? Oma pitkä muslimityötaustasi ja ymmärrys ja kokemus siinä, voisivat vaikuttaa sen että sekä viranomaiset että poliitikot heräisivät ottamaan asiasta kaiken hyödyn hyväksemme. Kiitos Jumalalle niistä pakolais- ja siirtolaismuslimeistakin jotka ovat aidosti kääntyneet Jeesuksen tykö! Heitä tulee nyt tukea ja ottaa toimintarintamaan mukaan!

Suomessa tarvitaan nyt sitä että rukoillaan ja toimitaan OIKEASTI Hengen mukaan! Ainoastaan Jumalan armosta ja parannusta tehden Suomen kansa voi vielä, valvovien uskovien ja esirukolijoiden esimerkillä, herätä ja päättäjien nopeilla toimilla välttää edessä väikkyvän islamilaisen terrorisodan järkyttävimmät muodot. Nämä näyttäisivät ensisijassa uhkaavan kohti antikristuksen aikaa painuvaa klobalismin nimeen vannovaa pimenevää keskistä Eurooppaa. Valvovaa uskovaa nämä tapahtumat murehduttavat mutta samalla sytyttävät rukoilemaan ja armoa pyytämään. Ne eivät kuitenkaan hämmennä tai uhkaa sillä Jeesuksen antama rauha on yhtä ihmeellinen kuin Hän itsekin.

Ihmettelyä1 20.8.2017 21.27

-Kiitos Timo Keskitalolle asiantuntijana ytimekkäästä näkemyksestä tärkeässä asiassa. Tosiasia on, että maahanhaluajien joukossa on paljon islamisteja, tai elintason haluajia, tämähän on nähty katoavien ja takaisin lähteneiden joukosta ja diilerikertomuksista -sekä SUPOnkin esittämästä terroritekojen alkamisesta -rauha ja rukous uhrien omaisille. Ja olisihan sensaatio jos tuo oman ja toisten elämää pilannut hölmöläinen toisia murhannut aivopeseytynyt nuori terroristi-puukkomaakari löytäisi Kristuksen.Tappio terrorismille.Vähän vaikea aihe tähän päivään.Mutta.Tulijoiden joukossa on myös kärsiviä ja vainottuja,vaikka ei pääosaa,mutta hirvittävää on kärsiä esim.terroristi-jätkien kiusattavana.Olisi sitten jesidi,kristitty uskova tai muu vähemmistöläinen.Varsinkin kristittyjen turvapaikan hakijoiden vihollinen tai haitantekijä on joskus myös kantasuomalainen ateisti virkailija pahimpana(toivoo että saisi hävitettyä "pahan" Kristuksen uskovat), tai -valitettavasti todettu- toisinaan myös aktiivinen vipittömästi uskossaan islamistinen virkailija.Toivottavasti Timo Keskitalo saa taas pyörimään muslimin kohtaamisen kurssit.
On tärkeää ottaa vastaan kunnioittavasti kaikki ihmiset resurssien puitteissa,mutta erityisesti ne joita oikeasti vainotaan,ja tietysti aina iloita ja kannustaa Kristuksen löytäneitä veljiä ja sisaria läheltä ja kaukaa.Asia on kuten Keskitalo ymmärtääkseni kirjoittaa.Kristityistä maahantuloluvan saaneista pakolaisista on apu integraatioon ja aitojen madaltamiseen,ja vakavammissakin asioissa. Autetaan tosiamme,kaikkia ja erityisesti suurissa vaivoissa veljiä ja sisaria Kristuksessa! Topias, Timo Keskitalo ei tarjoa soopaa,vaan soppaa kovia kokeneille, etkä sinäkään,ja me muutkaan,uskon.

Annikki Salo 22.8.2017 22.20

Jumala on puolellamme, kun Häntä palvelemme. Kristityt pakolaiset ovat aitoja ja todella tuntevat ja voivat tunnistaa vaaralliset kansalaisensa. Mutta myös me saamme Jeesukseen uskovina rukoilla Jumalalta profeetaalista näkökykyä, "anoen, että meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen Jumala, kirkkauden Isä, antaisi teille viisauden ja ilmestyksen Hengen Hänen tuntemisessaan." (Ef. 1:17).
Siunaamme esirukoillen kristittyjä maahanmuuttajia, ja myös heitä, kuten Timo Keskitaloa ja muita, jotka johdattavat maahanmuuttajia tuntemaan Jeesuksen ja Jumalan Valtakunnan totuutta kirkkaudessaan.

Sari 22.8.2017 22.20

Loistava ja lyhyen ytimekäs kirjoitus tästä aiheesta.

Antti Kalevin sekä Ilkka T.O.:n kommentit allekirjoitan myös.

Kristityiksi aidosti kääntyneillä kristityillä on - juutalaisten ohella - kaikista kovimmat oltavat muslimimaissa, vaikka toki muutkin vähemmistöuskontokunnat (eri islamin suuntausta myöten) sortoa kokevat.

Harva kristillinen maa tuntuu yhtään oikeasti piittaavan heidän kärsimyksistään. Kristillisinä maina tunnetut protestanttiskristillisetkin maat tuntuvat valtioina ja kansoina hylkäävän kristinuskon. Laittomuuden ihmisen aika syvenee...

Täällä kääntyneiden aitoutta usein epäillään. Joskus epäilyyn on varmasti oikea syy, mutta kurjaa on jos aito kristitty joutuu vainotuksi takaisin kotimaahansa aiheettoman uskonsa mitätöinnin vuoksi.

Ei-uskovaisen nimikristityn onkin varmasti erityisen vaikea tunnistaa aito Jeesuksen seuraajaksi kääntynyt muslimi, kun se lyhyessä tapaamisessa saattaisi tuottaa vaikeuksia useimmille uskovillekin. Tässä tunnistuksessa voi toki rukoilla Jumalan apua, osalla kristityistä on muutenkin ns. henkien erottamisen lahja.

Topias 22.8.2017 22.20

Siunausta kaikille.

Tommi 23.8.2017 21.57

Saatan olla kyynikko, mutta taitavat valtion puolesta olla pikemmin innokkaita palauttamaan nämä vasikat sinne mistä ovat tulleet. Valtion koneisto muistuttaa petoa aina vaan enemmän.