2017-09-25 https://www.patmos.fi/filebank/blog/authors/fb-share_20_7146-BLOGI_TIMO_02.jpg Historiallisessta tilaisuudessa oli suuria tunteita.Kesän alusta asti olen vedonnut kuuntelijoihin, jotta rukoilisitte Suomen Arabikristittyjen suuren kokoontumisen puolesta. Tuo tapahtuma on nyt historiaa 16.9. kokoonnuimme kirkkojen ja järjestöjen yhteiseen tapahtumaan Helsingin Saalemin tiloissa. https://www.patmos.fi/blogit/kirjoitukset/1053/suomen_jeesukseen_uskovat_arabit_olivat_koolla_isolla_joukolla Patmos article
Timo Keskitalo
25.9.2017
Timo Keskitalo

Pastori Timo Keskitalo on toiminut pitkään maahanmuuttajatyössä Englannissa, Suomessa ja Lähi-idässä. Hänellä on yli 30 vuoden kokemus kasteopetuksen antamisesta muslimeille, jotka haluavat liittyä kristilliseen kirkkoon. Patmos Lähetyssäätiö tarjoaa seurakunnille ja järjestöille koulutusta. Timo Keskitalon vierailua voi tiedustella patmos (at) patmos.fi tai 09-8567 4988.

Suomen Jeesukseen uskovat arabit olivat koolla isolla joukolla.

Historiallisessta tilaisuudessa oli suuria tunteita.Kesän alusta asti olen vedonnut kuuntelijoihin, jotta rukoilisitte Suomen Arabikristittyjen suuren kokoontumisen puolesta. Tuo tapahtuma on nyt historiaa

16.9. kokoonnuimme kirkkojen ja järjestöjen yhteiseen tapahtumaan Helsingin Saalemin tiloissa. Tapahtuman taustalla on Suomen Evankelinen Allianssi ja siellä ALMU verkosto, jonka puheenjohtajana olen palvellut parin vuoden ajan.

Ymmärrätte, että Turun puukotustapaus vähää aikaisemmin sai meidät hyvin tarkoiksi turvallisuuden suhteen. Tapahtumaan piti ilmoittautua etukäteen. Päätimme vastata myöhästyneille, että ei ole enää mahdollista tulla mukaan.

Viimeisen viikon aikana kymmenet ihmiset olisivat vielä halunneet mukaan tapahtumaan, mutta kerroimme heille: Älä tule. Tämä oli sydäntä särkevää. Lisäksi jotkut ilmoittautuneet peruivat tulonsa peläten turvallisuutensa puolesta.

Ovella oli turvamiehet metallinpaljastimien kanssa kuin lentokentällä.

Ilo oli suuri, kun koolla oli 450 arabia, joista suurin osa oli viimeisen kahden vuoden aikana kääntyneitä. Suurin osa oli irakilaisia, mutta muutamia oli kustakin arabimaasta.

Väki innostui laulamaan ja taputtamaan Jumalalle ylistystä. Aina välillä joukko yhtyi rytmikkääseen huutoon Jeesus, väliin kolme nopeaa taputusta: Jesua-tap-tap-tap Jesua-tap-tap-tap. Voit kuvitella meteliä, kun 450 arabimiestä huutaa täysin palkein Jeesuksen nimeä.

Rukoushetkissä alttari täyttyi moneen kertaan esirukoiltavista.

Kun eteemme näytettiin kuvia Mosulin kaupungin pommituksista, ja raunioituneista kaduista, monet miehet murtuivat kyyneliin. Murheen ja menetysten keskellä meitä rohkaistiin luottamaan hyvään Jumalaan ja rukoilemaan vihollistemme puolesta.

Pääpuhuja vaati kokoon tulleita uusia kristittyjä sitoutumaan tutkimaan Raamattua joka päivä ja opettelemaan sitä ulkoa, niin että pahana päivänä Raamatun sana olisi aina tallessa ja valmiina rakentamaan ja vahvistamaan meitä.

Väkeä oli tullut busseilla, yksityisautoilla ja julkisella liikenteellä monilta paikkakunnilta eri puolilta Suomea.

Kokemus siitä, että islamin taustalta on uskaltanut moni lähteä seuraamaan Jeesusta kaiken uhalla, oli rohkaiseva.

Haaveisiin jäi tehdä tästä tapahtumasta vuosittainen.

Tapahtuman järjestäminen ei ole ilmaista. Pääpuhuja ja muusikko tuotiin ulkomailta. Miltei 12 tuntia kestäneessä tapahtumassa tarjoiltiin kevyt ateria ja kahdet kahvit. 

 

Kommentoi "Suomen Jeesukseen uskovat arabit olivat koolla isolla joukolla."

Antamaasi sähköpostiosoitetta ei julkaista sivustolla.

Anna osoite täydellisessä muodossa (esim. http://www.oma-osoite.com)

 

Haluan saada tiedon uusista kommenteista antamaani sähköpostiosoitteeseen.

  ______     ___       _____     ___     _    _   
 /_   _//   / _ \\    / ___//   / _ \\  | \  / || 
 `-| |,-   / //\ \\   \___ \\  | / \ || |  \/  || 
   | ||   |  ___  ||  /    //  | \_/ || | .  . || 
   |_||   |_||  |_|| /____//    \___//  |_|\/|_|| 
   `-`'   `-`   `-` `-----`     `---`   `-`  `-`  
                                                  
 
 

4 kommenttia "Suomen Jeesukseen uskovat arabit olivat koolla isolla joukolla."

helena vuolte 14.10.2017 9.06

Kiitos Jumalalle ja kuuliaisille kristityille että lapet ovat saaneet uudestisyntyneen jeesukseen uskovan isän.

Topias 14.10.2017 9.06

Hieno juttu.

Annikki Salo 14.10.2017 9.06

Kiitos Jumalalle tästä juhlasta! Lähetyskenttä on todella tullut keskellemme. Siunaamme Timo Keskitaloa ja muita, jotka Jumalan palvelijoina evankelioivat
arabeja ym. pakolaisia Jumalan rakkauden viisaudella. Se kantaa hyvää hedelmää, sillä " Sillä niin kuin sade ja lumi, joka taivaasta tulee, ei sinne palaja, vaan kostuttaa maan, tekee sen hedelmälliseksi ja kasvavaksi, antaa kylväjälle siemenen ja syöjälle leivän, niin on myös Minun sanani, joka Minun suustani lähtee: ei se Minun tyköni tyhjänä palaja, vaan tekee sen, mikä Minulle otollista on, ja saa menestymään sen, mitä varten Minä sen lähetin". (Jes.55:10,11).

Annikki Salo 14.10.2017 9.06

Kokoontumisessa oli ihmeellinen Jumalan siunaus. Uskovien joukko lauloi iloiten ja käsien taputuksin Jeesusta ylistäen. Se on ihanaa Pyhän Hengen työtä sydämissä.
Toinen koskettava lause kertoi, että "rukoushetkissä alttari täyttyi moneen kertaan esirukoiltavista". Tämä on myöskin täysin Pyhän Hengen työtä kaipaavissa sydämissä. Nämä ovat herätyksen merkkejä. Siunausta Timo Keskitalolle ja kaikille hänen työtovereilleen Herrassa!