2018-07-24 https://www.patmos.fi/filebank/blog/authors/fb-share_20_7146-BLOGI_TIMO_02.jpg Muslimit kääntyvät Jeesukseen uskoviksi kaikkialla muslimimaailmassa. Kyse ei ole vain turvapaikanhakijoiden kikkailusta, vaan kyse on historiallisesta herätyksestä muslimimaailmassa. Samaan tapaan kuin 20-30 vuotta sitten kohistiin kiinalaisten parissa vaikuttavasta herätyksestä, joka levisi... https://www.patmos.fi/blogit/kirjoitukset/1178/historiallinen_suuri_heratys_muslimien_keskuudessako Patmos article
Timo Keskitalo
24.7.2018
Timo Keskitalo

Pastori Timo Keskitalo on toiminut pitkään maahanmuuttajatyössä Englannissa, Suomessa ja Lähi-idässä. Hänellä on yli 30 vuoden kokemus kasteopetuksen antamisesta muslimeille, jotka haluavat liittyä kristilliseen kirkkoon. Patmos Lähetyssäätiö tarjoaa seurakunnille ja järjestöille koulutusta. Timo Keskitalon vierailua voi tiedustella patmos (at) patmos.fi tai 09-8567 4988.

Historiallinen suuri herätys muslimien keskuudessako?

Muslimit kääntyvät Jeesukseen uskoviksi kaikkialla muslimimaailmassa. Kyse ei ole vain turvapaikanhakijoiden kikkailusta, vaan kyse on historiallisesta herätyksestä muslimimaailmassa.

Samaan tapaan kuin 20-30 vuotta sitten kohistiin kiinalaisten parissa vaikuttavasta herätyksestä, joka levisi kiinalaisten parissa kaikkialla maailmassa, niin nyt muslimien keskuudessa on heräämistä maantieteestä riippumatta. Me näemme osan tästä herätyksestä täällä Euroopassa ja Suomessa maahanmuuttajien keskuudessa.

Viisi vuotta sitten tapasin kahden lähetysjärjestön johtajia ja kyselin, voisivatko he lähettää minut vuodeksi Syyriaan oppimaan kieltä ja kulttuuria, koska kohta sieltä tullaan pakolaisina Suomeen. Niinhän siinä kävi. Kolme vuotta sitten pakolaisaalto iski Eurooppaan. Kristityt pelästyivät ja arvelivat että kyse on Jumalan rangaistuksesta. Nyt Eurooppa islamilaistetaan. Mutta kaikkien yllätykseksi islamin valta olikin murtunut näiden tulijoiden sydämessä. Kuin yhteisestä sopimuksesta miehet tulivat isolla joukolla kirkkoihin eri puolilla Suomea.

Maalliset päättäjät eivät voi vieläkään uskoa, että herätys on todellisuutta aivan silmiemme edessä. Hallinto-oikeuden tuomarit joutuvat nyt lähes päätyönään kuuntelemaan uskoontulokertomuksia ja arvioimaan onko kääntyneiden usko todellista. Harva tuomari opiskellessaan kuvitteli joutuvansa tällaiseen tehtävään.

Jeesus lupasi uskovilleen, että hänen nimensä tähden meitä viedään oikeussaleihin. Silloin Pyhä Henki antaa meille sanat – ei puolustukseksi, vaan todistukseksi Jeesuksesta niille, jotka eivät muuten kuulisi. Saamme siis jäädä odottamaan, että herätys kenties tarttuu myös tuomareihin.

Nyt suurin osa kastetuista kristityistä tuomitaan ei-kristityiksi. Yhdeltä mieheltä kysyttiin, milloin hän tuli kristityksi. Hän vastasi katekismuksen opetuksen mukaan tulleensa kristityksi kasteessa. Se riitti perusteeksi todeta, ettei hän ole oikea kristitty. Toisen usko todettiin huonoksi, koska hän ei ollut harjoittanut käännytystoimintaa. Tosin hän oli ollut mukana suomalaisen lähetysjärjestön julistustoiminnassa, mutta se ei riittänyt. Eräs mies todettiin kyllä kristityksi, mutta hallinto-oikeus totesi päätöksessään, että mies tulee Afganistanin kaikkein vaarallisimmalta alueelta. Sen sijaan, että hänelle olisi tällä perusteella myönnetty turvapaikka, päätettiinkin, että sinne juuri hänet voidaan hyvin lähettää, koska väkivallan ja kaaoksen keskellä ei ehkä huomata, että tämä mies on kääntynyt kristityksi.

Näiden seurakuntalaistemme elämänkohtaloita viranomaisten käsissä seuratessa tulee väistämättä mieleen Raamatun sana ”sinun tähtesi meitä pidetään teuraslampaina kaiken päivää”. Tuon sanan Paavali poimii Roomalaiskirjeeseen kaiken lohdutuksen keskelle luvun kahdeksan loppuun. Mikään ei voi meitä erottaa Kristuksen rakkaudesta. Pelko on inhimillistä ja normaalia, mutta monille näistä uusista veljistä ja sisaristamme Herramme on antanut ihmeellisen rohkeuden ja luottamuksen.

Muutama viikko sitten muslimimaahan palannut veli kertoi, että hänet on jo kahdesti ruoskittu. Hän ei pelkää. Toinen sanoi palautuspäätöksen saatuaan: ”Jos minut tapetaan, minut tapetaan Jeesuksen tähden. Se on kunnia.” Suuri rukoustehtävämme nyt on rukoilla uskon vahvuutta niille, jotka palautetaan. Rukoilkaamme, että sana olisi riittävästi juurtunut, niin että nämä nuoret kristityt säilyttävät uskonsa, vaikka heidän henkensä on uskon tähden uhattu. Heistä voi tulla ennennäkemätön tuhansien evankeliumin julistajien joukko siellä missä evankeliumia ei ole julistettu.

 

Kommentoi "Historiallinen suuri herätys muslimien keskuudessako?"

Antamaasi sähköpostiosoitetta ei julkaista sivustolla.

Anna osoite täydellisessä muodossa (esim. http://www.oma-osoite.com)

 

Haluan saada tiedon uusista kommenteista antamaani sähköpostiosoitteeseen.

 __   _     _____     _____     _____     _  __  
| || | ||  |  ___||  /  ___||  |  ___||  | |/ // 
| '--' ||  | ||__   | // __    | ||__    | ' //  
| .--. ||  | ||__   | \\_\ ||  | ||__    | . \\  
|_|| |_||  |_____||  \____//   |_____||  |_|\_\\ 
`-`  `-`   `-----`    `---`    `-----`   `-` --` 
                                                 
 
 

Ei kommentteja "Historiallinen suuri herätys muslimien keskuudessako?"