2018-09-24 https://www.patmos.fi/filebank/blog/authors/fb-share_16_7162-MARKKU_BLOGI_05.jpg Kun kupla Wolkkarilla kuusikymmentäluvun lopulla matkustin elämäni ensimmäistä kertaa Leningradiin ja sieltä junalla ikkunat peitettynä Karjalan läpi Petroskoihin, niin ei tullut mieleenkään ajatus, että millainen mahtaa olla Neuvostoliitto (Venäjä) liki viidenkymmenen vuoden jälkeen? Neuvostoliitto... https://www.patmos.fi/blogit/kirjoitukset/1210/voihan_venaja_-_kannatti_rukoilla_-_mika_on_suomen_kohtalo Patmos article
Markku Vuorinen
24.9.2018
Markku Vuorinen

Voihan Venäjä - Kannatti rukoilla - Mikä on Suomen kohtalo

Kun kupla Wolkkarilla kuusikymmentäluvun lopulla matkustin elämäni ensimmäistä kertaa Leningradiin ja sieltä junalla ikkunat peitettynä Karjalan läpi Petroskoihin, niin ei tullut mieleenkään ajatus, että millainen mahtaa olla Neuvostoliitto (Venäjä) liki viidenkymmenen vuoden jälkeen? Neuvostoliitto ja Leningrad katosivat historian uumeniin, mutta muistot jäivät.

Meitä on varmasti monia, jotka uskoimme rukouksen voimaan jo 60-luvulla ja kantavana raamatun sanana olivat Paavalin kehotus Timoteukselle: ”Minä kehotan siis ennen kaikkea anomaan, rukoilemaan, pitämään esirukouksia ja kiittämään kaikkien ihmisten puolesta, kuningasten ja kaiken esivallan puolesta, että saisimme viettää rauhallista ja hiljaista elämää kaikessa jumalisuudessa ja kunniallisuudessa.” ( 2 Tim.2:1-2)

Me rukoilimme ja uskoimme Jumalan vastaavan rukouksiimme. Pyysimme myös, että Neuvostoliitto avautuisi evankeliumin sanomalle. Kaikkialla maailmassa varmastikin rukoiltiin Paavalin ohjeiden mukaisesti, mutta meidän rukouksemme pyöri Suomen ja Neuvostoliiton yllä. Toiset odottivat, että Neuvostoliitto miehittäisi Suomen (niin olivat useat profetiat ennustaneet), toiset odottivat suurta herätystä, vaikkei siitä niin suuresti profetoitu. Herätys tuli ja miehitystä vielä odotellaan, mutta mitä tekee Jumala?

Kaiken keskellä meillä oli ja on Jumalan sanan kehotus rukoilla kansallemme rauhallista elämää. Jumala on vastannut rukouksiin. Me olemme saaneet elää rauhassa. Kiitän Jumalaa siitä, että minä ja perheeni eivät ole joutunut sotaan. Jatkan yhä rukousta, uskon ja toivon, että rauha rajoillamme ja kansamme keskellä säilyisi. Neuvostoliitto kaatui ja ateismin hirmuvalta murskattiin, maa avautui evankeliumille ja hengellinen herätys oli todellisuutta Venäjällä.

Arvaamaton Venäjä ja Suomi

Mitä Putin ja Venäjä aikoo tehdä? Kysymykseen löytyy vain yksi oikea vastaus; ”vain taivas yksin tietää.” Helpompaa on ennustaa seuraavan vuoden sää kun Venäjän tulevia ratkaisuja. Venäjän arvaamattomuudesta johtuen profeetallinen sana ja profetiat ovat nousseet uuteen arvoon ja mielenkiinnon kohteeksi. Mitä Venäjä aikoo tehdä Ukrainassa ja muissa naapuri maissa? Kerron sen teille heti kun tiedän.

Yhdestä asiasta olen kuitenkin varma. Rukous kannattaa aina ja etenkin silloin kun Jumala itse on sanassaan antanut rukousaiheen. Rukoilkaa rauhallisia aikoja, se on Jumalan tahdon mukaista. Rukousaiheemme saattavat joskus olla sitä luokkaa, että usko alkaa horjua ja alistumme yleisen mielipiteen tai käsityksien vietäväksi. Täytyy toki tunnustaa, että Venäjän pitäminen omien rajojensa sisäpuolella on aikamoinen haaste, mutta en tiedä muutakaan parempaa ja turvallisempaa vaihtoehtoa kun rukous. Me menemme rukoillen eteenpäin ja sanomme kuin suomalainen huippu-urheilija: ”Katsotaan mihin se riittää.”

Suurin uhka on Suomi itse

Enää en puhu Venäjän uhkasta, vaan Suomen sisältä nousseesta ”Jumalattomuuden uhkasta. ” Kansa tuhotaan sisältä päin, ihan omasta toimesta. Ei siihen venäläisiä tai pakolaisia tarvita. Lähes kaikki Raamatun ja kristillisen historiamme perusarvot tuhotaan. Kehityksen aloittivat viher-vasemmisto ja nyt samassa hurmiossa nähdään lähes kaikki poliittiset puolueet, sekä useat yhdistykset ja lopuksi kirkot.

Ensin iskettiin avioliiton kimppuun, tuli sukupuolineutraali avioliitto. Samaa sukupuolta olevien parisuhde vängättiin väkisin avioliitoksi. Raamatun opetuksen hyljänneet papit vihkivät samaa sukupuolta olevia avioliittoon. Abortin vastustajat yritetään vaientaa täysin. Puhutaan ihmisoikeuksista, naisen oikeudesta omaan kehoonsa, mutta samalla tarkoituksella halutaan unohtaa syntymättömän lapsen ihmisoikeudet, vaikka varsin hyvin tiedetään, että sikiö ei ole missään vaiheessa naisen ruumiin osa.

Suomen miehitys on lähellä

Sukupuolineutraaliutta ajava muutaman prosentin porukka vie kuin pässiä narussa Suomen kansaa ja etenkin sen asioista päättäviä. Suomen miehittäminen ideologisten ohjelmien ja mielipiteiden välityksellä on lähempänä kun koskaan ennen. Arvot hyljätään, pohja murskataan, valoja sammutetaan ja pimeys lisääntyy. Nyt on esirukouksen aika. Liity joukkoomme. ”Suomi Rukoilee”-Radio Patmoksen kanavalla joka arki-päivä klo 12-13 ja 23-24.

Jumala siunatkoon kaikkia rukoilijoita, kaikkialla Suomessa.

 

Kommentoi "Voihan Venäjä - Kannatti rukoilla - Mikä on Suomen kohtalo"

Antamaasi sähköpostiosoitetta ei julkaista sivustolla.

Anna osoite täydellisessä muodossa (esim. http://www.oma-osoite.com)

 

Haluan saada tiedon uusista kommenteista antamaani sähköpostiosoitteeseen.

  _  _      ___      _  __   _    _     ____    
 | \| ||   / _ \\   | |/ // | || | ||  |  _ \\  
 |  ' ||  / //\ \\  | ' //  | || | ||  | |_| || 
 | .  || |  ___  || | . \\  | \\_/ ||  | .  //  
 |_|\_|| |_||  |_|| |_|\_\\  \____//   |_|\_\\  
 `-` -`  `-`   `-`  `-` --`   `---`    `-` --`  
                                                
 
 

10 kommenttia "Voihan Venäjä - Kannatti rukoilla - Mikä on Suomen kohtalo"

Eino Heikkinen 25.9.2018 21.39

Aamen!

Kyösti Roth 25.9.2018 21.39

Erinomainen kirjoitus. Thanks Markku.

Kai Laattala 25.9.2018 21.39

Kiitos Markku.
Ymmärtääkseni tulvaportit avattiin 1970 aborttilailla joka salli lähes rajoittamattoman pienten lasten "uhraamisen Molokille"
Asia jota Jumala eritysesti ilmoitti vihaavansa. esim. Jer.32:35 Hes.16:20-21.
Sen jälkeen vaihe vaiheelta pitemmälle itsetuhoon.
Seurakunta ja sen rukous on ainoa jarru. Käytetään sitä.

Mina 26.9.2018 20.54

Ja tajuatteko te, ettei moni tieten tahtoen eikä tahallaan elä huonoa syntistä elämää, vaan heikkouttaan?! He ovat monet vähä-älyisiä, lapsena tai nuorena joutuneet hyväksikäytetyiksi, mikä on rikkonut sisäisesti ja niin heistä on tullut seksuaalisesti yliaktiivisia, itsetunnon menettäneitä, riippuvaisia..Tai ovat raiskattuja, ja niin heistä on tullut miesten vihaajia ja lesboja. Mutta tarkoitan vaan, että heitä ei meidän tarvitse tuomita, vaan hienovaraisuutta rukousta ja apua he tarvitsevat eheytyäkseen.

Ja sitten pitää myös paikkansa, että pitäisi noudattaa kurinalaisuutta ja kohtuullisuutta syömisessä ja juomisessa, paastotakin joskus. Paavalikin sanoi " älkääkä niin pitäkö lihastanne huolta, että himot heräävät" ja " minä kuritan ruumistani ja masennan sitä, etten minä joka muille saarnaan itse joutuisi.."

Mina 26.9.2018 20.54

No mutta! Ei kai se se jumalaton lainsäädäntö ole mikä eniten painaa, vaan missä määrin miten paljon niitä luonnottomuuksia ja rikoksia tehdään.

Ja minua ärsyttää se, että aina vaan puhutaan niistä sukupuolineutraaleista avioliitoista yms , että niillä vedetään tuomiot tämän maan päälle, vaikka kaikki rikokset ovat pahoja asioita. Varkauksia, veropetoksia vilppiä ja jos jonkinlaisia huijauksia ja ammattimaista järjestäytynyttä talousrikollisuutta esiintyy vaikka kuinka paljon. Kyllä niilläkin vedetään tuomioita tämän maan ja kansan päälle, ellei parannusta ajoissa tehdä. Mutta kukaan ei varoita niistä! No minä nyt ainakin otin asiakseni sen. Rehellinen pitää raha-asioissa olla, eikä pyrkiä hyötymään heikompien kustannuksella. Maksut on maksettava kokonaisuudessaan. Minulta joku pastori osti auton, ja maksoi vain kymmenesosan muutenkin pienestä 300 euron hinnasta. Eikä saa himoita lähimmäisen taloa eikä tiluksia.

Mina 26.9.2018 20.54

Mikä oikeus se on sitten tappaa "ryssä" sodassa, vaikka se aloittaisikin?

Kun Jeesus sanoi " joka miekkaan tarttuu, se miekkaan hukkuu" ja " jos joku lyö sinua toiselle poskelle, käännä hänelle toinenkin". Kyllä Taivaan Isä voi lähettää katuvan armoa rukoilevan kansan suojaksi sellaiset taivaalliset sotajoukot, että siinä pakenee vihollisen armeija ilman verenvuodatusta. Sellaista onkin tapahtunut sekä Suomen että Israelin historiassa.

Ja eikös olisi mielenkiintoinen ajatus liittoutua Venäjän kanssa länttä vastaan, jos ja kun se länsi USA:n johdolla joskus pakottaa kaikki pedon merkkiä ottamaan? Ei me suomalaiset eikä pyhä Venäjän maa sellaiseen ryhdytä. Rukoillaan sitä. Sitä maksujärjestelmää on vastustettava. Niin kauan kuin se siru pysyy älypuhelimessa pankkikortissa ja tietokoneissa ja vaikka autossa, ihan ok, mutta ihon alle sitä EI saa ottaa.

Aivan oikein, Suomi on itse vaaraksi itselleen. Niin se on. Suurin uhka tulee sisältä. Pidetään paasto- ja rukouspäiviä . Seuraava 24 tunnin paasto on 18.-19.10 (TV7). Paastotaan ja lähetetään leipämme veden yli, myös hengellinen leipä tukemalla kansojen evankelointia, jospa Herra vielä armahtaisi Suomen kansaa.

Sina 27.9.2018 8.20

Kyllä on taas aivan tolkuton pelle linjoilla: nimimerkki Mina. Tahallaan vääntelee ja kääntelee asioita ja samalla leikkii saarnaajaa ja kovasti hengellistä. Mielenvikaisen touhuja.

Mina 27.9.2018 8.20

Avoliittokin on syntiä. Asutaan yhdessä avioliitonomaisesti, siinä myös rikotaan käskyä " Älä tee huorin".

Sitä ei ole aktiivisesti vastustettu, ja saattavatpa monet kristitytkin tai sellaisina itseään pitävät asua ensin "koeavioliitossa".

Mina 27.9.2018 8.20

Avoliittokin on syntiä. Asutaan yhdessä avioliitonomaisesti, siinä myös rikotaan käskyä " Älä tee huorin".

Sitä ei ole aktiivisesti vastustettu, ja saattavatpa monet kristitytkin tai sellaisina itseään pitävät asua ensin "koeavioliitossa".

Uskossa 28.9.2018 11.35

Totta on ,että syntielämä on pitkällä maassamme. Se ei pelota minua. Näin on monessa kohtaa raamatussa ennustettukin ennen Jeesuksen toista tuloa. Keväällä tutustuin natsien toimintaan Berliinissä. Olen Karjalassa käynyt myös Stalinin kanavalla. 270km pitkä, 270000 työläistä kuoli sitä kaivettaessa 1930-luvulla. Hitler tapatti 10 miljoonaa, Stalin 22 miljoonaa ihmistä. Näin pitkällä ei synti ole Suomessa. Mutta olen itse nähnyt kuinka Oslossa R. Bonnken kokouksessa nainen tuli kainalosauvojen kanssa. Rukouksen jälkeen ne sai heittää pois. Nainen oli ollut kolarissa. Todella Jumala kuulee rukoukset. Toteamus: 60 % uskoontulleista on ollut alkoholi ongelmia. Voisiko yleisissä kokouksissa ao. henkilöt lyhentää todistustaan. On avioeroja,jopa vankila. huono koulumenestys jne. Osaan kaavan ulkoa. Läheskään kaikki uskoontulleet eivät ole ryypänneet. Pyytäkää johtajat myös niitä uskovia todistamaan, jotka eivät ole rypeneet synnissä.