2014-01-11 https://www.patmos.fi/filebank/blog/authors/fb-share_5_7150-BLOGI_PIRKKO_02.jpg "Rauhan minä jätän teille: minun rauhani – sen minä annan teille. En minä anna teille niin kuin maailma antaa. Älköön teidän sydämenne olko levoton älköönkä pelätkö". – Joh. 14:27 Miten tärkeä sana heti vuoden alkuun on tämä yllä oleva Johanneksen evankeliumiintallennettu Jeesuksen lupaus. https://www.patmos.fi/blogit/kirjoitukset/33/patmoksen_ystavilta_lahetykselle_yli_kuusi_miljoonaa_euroa%21 Patmos article
Pirkko Säilä
11.1.2014
Pirkko Säilä

Pirkko Säilä on Patmos Lähetyssäätiön aikaisempi toiminnanjohtaja (2010-2017) ja nykyinen kenttäjohtaja.

Patmoksen ystäviltä lähetykselle yli kuusi miljoonaa euroa!

”Rauhan minä jätän teille: minun rauhani – sen minä annan teille. En minä anna teille niin kuin maailma antaa. Älköön teidän sydämenne olko levoton älköönkä pelätkö”. – Joh. 14:27

Miten tärkeä sana heti vuoden alkuun on tämä yllä oleva Johanneksen evankeliumiintallennettu Jeesuksen lupaus. Saamme ottaa sen vastaan yhtä suurena ja vankkumattomana vakuutuksena Herralta Jeesukselta, kuin jos olisimme olleet kerääntyneenä hänen opetuslastensa kanssa Jeesuksen ympärille Hänen puhuessaan. Ennen tätä lupausta Jeesus antoi toisen, valtavan tärkeän ja elämäämme kantavan lupauksen: Hän lupasi Puolustajan, Pyhän Hengen, Isän lähettämän, joka ”opettaa teille kaiken ja muistuttaa teitä kaikesta, mitä minä olen sanonut” (jae 26).

Rauhaa me tarvitsemmekin. Maailma tarvitsee sitä. Jokainen meistä tarvitsee omaan elämäämme vankkaa Kristus-kalliolle rakentuvaa perustusta – sellaista rauhaa, joka ei järky elämän myrskyissä eikä arjen vastoinkäymisissä. Myrskyt tulevat, sille emme mitään mahda, mutta selviämme, kun olemme turvallisesti ja lujasti istutetut Herran antaman rauhan perustalle.

Franciscus Assisilaisen tavoin toivoisimme voivamme tuoda rauhaa sinne missä on sotaa ja ristiriitoja. Voisimmepa tuoda rauhan Syyrian sodan keskelle, tai Sudanin konflikteihin tai Egyptin uskonsotiin. Voimamme eivät tähän riitä. Jatkamme rukousta, tunnustaen, että Jeesus on Rauhanruhtinas ja Hän tuo lopullisen rauhan.

Levottomuuksien keskellä elävät lähimmäisemme tarvitsevat rukoustemme lisäksi auttavaa kättämme, joka ojentuu heidän elämänsä arjen haasteiden keskelle. Auttavia käsiä Patmos Lähetyssäätiön ystävillä on ollut – siitä todistuksena valtava kiitosaihe viime vuodelta:

Vuonna 2013 Patmoksen ystävät antoivat yli 6 miljoonaa euroa maailmanlaajuiseen työhön.

Orvot. Katulapset. Tubisairaat lapset. Taifuunin uhrit. Jätekasoissa elävät perheet. Synnyttävät äidit. Lapset, jotka kohtaavat Jeesuksen ensimmäistä kertaa ja Buddha muuttuu Jeesukseen. Juutalaiset exodusmatkaajat Itä-Afrikasta Jerusalemiin. Diasporajuutalaiset Silkkitien varrella ja monissa muissa IVY-maiden alueilla sekä Venäjällä. Tai vuoritiellä lumessa tarpovat Syyrian pakolaiset, jotka etsivät turvapaikkaa. Kaikkeen tähän ja paljon muuhun ovat teidän kätenne ojentuneet. Siunauksellinen viesti on tavoittanut toivottomuudessa elävät. Kirjaimellisesti evankeliumi on kulkenut pyörillä Jerusalemista käsin. Evankelistat ovat kulkeneet Aasiassa ja Afrikassa. Ambulanssit ovat kulkeneet Israelissa ja pelastaneet elämää. Sairaalat ja koulut ovat toimineet eri puolilla maailmaa. Seurakuntia on rakennettu. Vammaiset lapset ovat saaneet kuntoutusta. Lähettimme ovat vieneet Raamattuja, lääkkeitä, ruokaa ja vaatteita. Kaksin käsin on autettu neljällä maanosalla.

Ilman Herraa ja Hänen ystäviään emme voi tehdä mitään

Olemme uskonlähetys. Rukoilemme ja kiitämme ystävistä, jotka Herra meille antaa. Uskomme, että meidän on tehtävä työtä kaikkien voimiemme edestä, mutta tunnustamme, ettemme voi ilman Jumalaa ja Hänen Pyhän Henkensä muistutusta tehdä yhtään mitään.

Nyt olemme taas uuden vuoden – aivan kuin uuden tien alussa, luottaen tämänkin vuoden kohdalla Herraan ja Hänen ystäviinsä Suomessa. Miten suuria aarteita meillä onkaan työmme esirukoilijoissa ja tukijoissa.

Sydämestä lähtevä, lämmin kiitos Sinulle, joka rakkauden lahjallasi olet muistanut työtämme eri kentillä.  Tänäkin vuonna lupaan, että minä ja kaikki työtoverimme niin kotimaassa kuin lähetyskentillämme teemme kaikkemme, että Jumalan mahdollistama työ saa saavuttaa niin monia kuin vain milloinkaan on mahdollista, tunnustuksemme mukaan työmme on edelleen työtä kahdella kädellä: toisessa ajallista apua, toisessa Elämän Leipää.

 

 

 

 

Kommentoi "Patmoksen ystäviltä lähetykselle yli kuusi miljoonaa euroa!"

Antamaasi sähköpostiosoitetta ei julkaista sivustolla.

Anna osoite täydellisessä muodossa (esim. http://www.oma-osoite.com)

 

Haluan saada tiedon uusista kommenteista antamaani sähköpostiosoitteeseen.

  ____     _    _     _____    _    _    ______   
 |  _ \\  | || | ||  / ____|| | || | || |      \\ 
 | |_| || | || | || / //---`' | || | || |  --  // 
 | .  //  | \\_/ || \ \\___   | \\_/ || |  --  \\ 
 |_|\_\\   \____//   \_____||  \____//  |______// 
 `-` --`    `---`     `----`    `---`   `------`  
                                                  
 
 

4 kommenttia "Patmoksen ystäviltä lähetykselle yli kuusi miljoonaa euroa!"

patmosfani 11.1.2014 18.03

KIITOS HERRALLE!

Erkki Hänninen 11.1.2014 18.14

Kiitos Herralle, ja viisautta Patmokselle varojen käyttöön! = Siunausta Patmos-työlle!

sisar turusta 11.1.2014 21.48

KIITOS HERRALLE!ja KIITOS teille patmos sisaret ja veljet .omasta rakkauden työstä tämän lähetyksen kautta mitä teette.HERRA siunaa nämä varat teiile kaikkiin kohteisiin mihin te olette lupautuneet auttamaan.olen teidän esi rukoilija .siunaan teidät ja sen valtavan työn patmos lähetyksen kautta minkä teette.Olette siunakseksi suomen maalle.teitä siunaten ja rukouksin kantaen.

Heli 12.1.2014 16.44

Kiitos Jumalalle tästä uutisesta-- Hän todella valvoo työtään ja täyttää tarpeet-- Siunausta jatkossakin--Työ etenee ja menestyy ja tuottamaan hedelmää-- Amen--