2016-05-13 https://www.patmos.fi/filebank/blog/authors/fb-share_19_5899-TA-kirkon-pihalla.jpg Eräs uskova ystäväni, Erkki, kertoi kuinka hänet pyydettiin kerran kuolemansairaan miehen luo, kun omaiset hätäilivät tämän pelastuksesta. Ensin hän esteli ja yritti keksiä syitä, millä laistaisi sairaalan. Mutta myöhemmin hän meni ja tapasi siellä syövän runteleman ihmisen. Hän kysyi mieheltä: -... https://www.patmos.fi/blogit/kirjoitukset/858/syntisen_puhdistus Patmos article
Turkka Aaltonen
13.5.2016
Turkka Aaltonen

Turkka Aaltonen on kirjailija ja evankelista.

Syntisen puhdistus

Eräs uskova ystäväni, Erkki, kertoi kuinka hänet pyydettiin kerran kuolemansairaan miehen luo, kun omaiset hätäilivät tämän pelastuksesta. Ensin hän esteli ja yritti keksiä syitä, millä laistaisi sairaalan. Mutta myöhemmin hän meni ja tapasi siellä syövän runteleman ihmisen.

Hän kysyi mieheltä: - Oletko saanut syntisi anteeksi? Johon mies vastasi, ettei hänellä ole syntejä. Ys­tävälläni ei ollut siihen mitään sanottavaa, kysyi vain lupaa rukoilla, ennen kuin hän lähtee pois. Niin hän rukoili: - Herra, anna an­teeksi nekin synnit, joita tällä miehellä ei ole! Hän kertoi, että myöhemmin mies oli tullut syntiseksi ja uskoon ennen kuolemaansa. Metkaa - missähän ne synnit olivat piilossa?

Jumalan valo paljastaa kaiken, pienetkin virheet ja erheet, valo kirkastaa meille synnin mustat tahrat elämässämme. Pelastuminen on usein hetken asia, mutta syntiseksi tulemiseen menee enemmän aikaa. Mutta Jumalalla on myös armo kaikille katuville, jotka tahtovat parannuksessa paeta Herran turviin.

Mutta jos me valkeudessa vaellamme, niinkuin hän on valkeudessa, niin meillä on yhteys keskenämme, ja Jeesuksen Kristuksen, hänen Poikansa, veri puhdistaa meidät kaikesta synnistä 1.Joh.1:7.

Valossa vaeltaminen on kristityn kokoaikainen tehtävä, sillä luonnollinen olemuksemme vetää meitä aina pimeään. Jo­kainen uskova tarvitsee jatkuvaa valoa, Jumalan valoa ja sitä hän saa Jumalan sanasta. Joskus kristityt hairahtuvat sielullisuuteen, kun luulevat kaikkia omia tunteitaan ja kuvitelmiaan Jumalan valoksi. Puhutaan sisäisestä sanasta, joka ohjaa kristittyä. Se on oikein ja hyvä, jos sisäinen sana on kirjoitetun Jumalan sanan johtamaa. Ju­mala vaikuttaa meissä tahtomisen ja tekemisen. Tässäkin pätee se, että hedelmistä puu tunnetaan. Jos elämä on sopusoinnussa Raamatun sanaan nähden, säilyy Jumalan rauha. Muuten on tarvetta herätykseen.

Valon lapsina meillä on uskovien yhteys, joka vaikuttaa kaikkialla ja kaikkien Jeesuksen omien välillä. Emme ehkä näe kaikkia asioita samalla tavalla ja teemme virheitä ja virhe­päätelmiä, mutta Jumala ei meitä sen tähden hylkää. Jumalan lasten yhteys on Kristuksen lahja seurakunnalleen.

Suurin asia, minkä Jumalan valo antaa, on Jeesuksen veren puhdistus, joka tapahtuu sanan kautta sydämissämme, kun olemme uskossa. Hyvä Jumala ottaa pois syntikuormamme ja vapauttaa meidät iloon ilman omia ponnistuksiamme. Sen, minkä valo paljastaa, sen veri puhdistaa.

Anna, Jeesus, valosi loistaa minulle. Tee minustakin syntinen ja armahdettu. Anna minullekin uskovien yhteys toisten kristittyjen kanssa. Anna veresi puhdistaa minutkin ja heidät, joiden kanssa elän.

 

Kommentoi "Syntisen puhdistus"

Antamaasi sähköpostiosoitetta ei julkaista sivustolla.

Anna osoite täydellisessä muodossa (esim. http://www.oma-osoite.com)

 

Haluan saada tiedon uusista kommenteista antamaani sähköpostiosoitteeseen.

           __   __   _    _      ___      ______  
    ___    \ \\/ // | \  / ||   / _ \\   /_____// 
   /   ||   \ ` //  |  \/  ||  / //\ \\  `____ `  
  | [] ||    | ||   | .  . || |  ___  || /___//   
   \__ ||    |_||   |_|\/|_|| |_||  |_|| `__ `    
    -|_||    `-`'   `-`  `-`  `-`   `-`  /_//     
     `-`                                 `-`      
 
 

Ei kommentteja "Syntisen puhdistus"