2016-06-14 https://www.patmos.fi/filebank/blog/authors/fb-share_20_7146-BLOGI_TIMO_02.jpg Maanantaina 6.6. alkoi muslimien paastokuukausi. Jo yli 20 vuoden ajan kristityt eri puolilla maailmaa ovat rukoilleet muslimien puolesta erityisesti tämän kuukauden aikana. Näiden 20 vuoden aikana on muslimeja kääntynyt kristityksi enemmän kuin koskaan aikaisemmin historian aikana yhteensä. Tämä... https://www.patmos.fi/blogit/kirjoitukset/872/ramadan_on_rukouksen_aika Patmos article
Timo Keskitalo
14.6.2016
Timo Keskitalo

Pastori Timo Keskitalo on toiminut pitkään maahanmuuttajatyössä Englannissa, Suomessa ja Lähi-idässä. Hänellä on yli 30 vuoden kokemus kasteopetuksen antamisesta muslimeille, jotka haluavat liittyä kristilliseen kirkkoon. Patmos Lähetyssäätiö tarjoaa seurakunnille ja järjestöille koulutusta. Timo Keskitalon vierailua voi tiedustella patmos (at) patmos.fi tai 09-8567 4988.

Ramadan on rukouksen aika

Maanantaina 6.6. alkoi muslimien paastokuukausi. Jo yli 20 vuoden ajan kristityt eri puolilla maailmaa ovat rukoilleet muslimien puolesta erityisesti tämän kuukauden aikana. Näiden 20 vuoden aikana on muslimeja kääntynyt kristityksi enemmän kuin koskaan aikaisemmin historian aikana yhteensä.

Tämä kasvava virta Jeesukseen uskoviksi ei ole suoraviivaisesti vain rukouksen tulosta. Toisaalta on nimittäin niin, että nyt vain on Jumalan historian suunnitelmassa aika muslimeille ja tänä erityisenä aikana Jumala herättää meitä saattelemaan muslimeja rukouksin Jeesuksen luo.

Jos tämä ei vielä vakuuttanut sinua rukouksen tärkeydestä juuri nyt, anna minun antaa vielä kaksi perustelua lisää.

Ilmoituksen kuukausi

Kun muslimeilta kysyy, miksi he paastoavat, monillakaan ei ole vastausta. Valistuneemmat tietävät kertoa että perimätiedon mukaan juuri tämän kuukauden aikana Allah alkoi antaa Muhammadille Koraanin ilmoituksia. Siksi kuukausi on pyhä ja sitä kunnioitetaan paastolla.

Tästä historiasta johtuen muslimit ovat tämän kuukauden aikana erityisen avoimella mielellä Jumalan ilmoitukselle.

He eivät välttämättä uskalla tutkia Raamattua, mutta unien ja ilmestysten näkeminen Jeesuksesta on tullut hämmästyttävän yleiseksi.

Saamme siis rukoilla että Jeesus ilmoittaisi itsensä muslimeille. Sitten voimme asennoitua siten että uskaltaudumme olemaan unien selittäjiä muslimeille kuin Joosef ja Daniel Vanhassa testamentissa pakanakuninkaille.

Vihan kuukausi

Viime vuosina ovat monet väkivallan teot ajoittuneet Ramadan kuukaudelle. Uskonnollinen juhla ei estä taisteluja – pikemminkin päinvastoin.

Perimätiedon mukaan helvetissä on seitsemän ovea ja ne kaikki on suljettu tämän kuukauden aikana. Ramadan on siis edullinen kuukausi kuolla. Siksi taisteluja ja iskuja ajoitetaan tälle kuukaudelle.

Lisäksi paasto aiheuttaa ihmisissä yleistä kiukkuisuutta ja hermostuneisuutta.

Muslimimaissa kaikenlaiset turhat riidat syttyvät herkästi juuri paastokuukauden aikana. Nälkä tekee vihaiseksi. Siksi meidän tulee tämän kuukauden aikana rukoilla turvallisuuden puolesta.

Erityisesti Suomessa, missä auringon noususta laskuun asti kestävä paasto on erityisen kova haaste.

Kolmanneksi voimme vielä rukoilla että muslimit oivaltaisivat täällä pohjoisessa, että islam ei ole Jumalan ilmoittama uskonto. Olisihan Jumalan pitänyt tietää että Rovaniemellä aurinko ei laske lainkaan tänä vuonna Ramadanin aikaan. Muslimin pitäisi olla koko kuukausi juomatta pisaraakaan. Siitähän ei ihminen selviä.

Voimme rukoilla että muslimien silmät avautuvat tämän rankan kuukauden aikana.

30 PÄIVÄÄ RUKOUSTA -rukousopas muslimimaailman puolesta

Vuodesta 2011 lähtien muslimeja on kääntynyt Kristuksen seuraajiksi enemmän kuin koskaan 1400 vuoden aikana. 30 PÄIVÄÄ RUKOUSTA / PERJANTAIRUKOUS on ainoalaatuinen värikuvitettu tietopaketti avuksi ja rohkaisuksi systemaattiseen rukoustyöhön muslimimaailman puolesta. Useat muslimityötä tekevät suomalaiset lähetysjärjestöt ja  jakavat kentiltään rukousaiheita sekä todistuksia muslimien uskoontuloista.

Lue tästä lisää.

 

 

 

Kommentoi "Ramadan on rukouksen aika"

Antamaasi sähköpostiosoitetta ei julkaista sivustolla.

Anna osoite täydellisessä muodossa (esim. http://www.oma-osoite.com)

 

Haluan saada tiedon uusista kommenteista antamaani sähköpostiosoitteeseen.

 _____       ___    __    __    ______    _  __  
|  __ \\    / _ \\  \ \\ / //  /_   _//  | |/ // 
| |  \ ||  | / \ ||  \ \/ //    -| ||-   | ' //  
| |__/ ||  | \_/ ||   \  //     _| ||_   | . \\  
|_____//    \___//     \//     /_____//  |_|\_\\ 
 -----`     `---`       `      `-----`   `-` --` 
                                                 
 
 

Yksi kommentti "Ramadan on rukouksen aika

Harri Yli-Huita 19.6.2016 22.45

Monet muslimit eivät tiedä, mikä on todellinen kristinuskon sisältö; ja että Jumala on rakastava Isä, jota voidaan lähestyä. Jos muslimit vain saavat lukea Raamattua tai edes Raamattuun tukeutuvaa kirjallisuutta, niin uskon että heidän silmänsä voivat avautua vastaanottamaan Jeesus omana Vapahtajanaan Pyhän Hengen avulla. Tosi tärkeitä ovat niinikään kristilliset TV-sateliittikanavaohjelmat ja radiolähetykset. Myös unet, näyt ja ilmestykset ovat johdattaneet monia muslimeita Jeesuksen tuntemiseen armossa ja totuudessa; vaikka eivät ole hänestä juuri mitään aiemmin tienneet. Koraanissahan Jeesus eli Isa on vain sivuhenkilö ja profeetta, joka toisaalta kuitenkin on synnitön ja voi tehdä ihmeitä.

Merkittävää on myös kristittyjen osoittama aito lämpö ja rakkaus muslimeita kohtaan. Rukoukset muslimien pelastumisen puolesta on hyvin tärkeitä ja erityisesti nyt Ramadanin-paastokuukauden aikana, kuten Timo Keskitalo mainitsee.