2020-03-26 https://www.patmos.fi/filebank/blog/authors/fb-share_13_6161-blog_-vieraskyna.jpg Rakkaat ystävät ja työtoverit Patmoksessa Rukoilemme, että olette tämän kirjeen saadessanne kotona terveinä ja turvassa tältä uudelta koronavirusinfektiolta, joka näinä päivinä autioittaa ja tuhoaa maailmaamme. Nicu Gal Romania käy läpi tätä samaa pandemiatuhoa, ja tilanne pahenee hetki hetkeltä. https://www.patmos.fi/blogit/kirjoitukset/1464/nicu_gal_pandemian_keskella_miten_kaikkein_haavoittuvimmat_lahimmaisemme_selviavat Patmos article
Vieraskynä
26.3.2020
Vieraskynä

Patmosblogi julkaisee vierailevien kirjoittajien mielenkiintoisia tekstejä Vieraskynä -palstan nimikkeellä. Kaikki kirjoittajat vastaavat itse tekstinsä sisällöstä.

Nicu Gal: Pandemian keskellä, miten kaikkein haavoittuvimmat lähimmäisemme selviävät

Rakkaat ystävät ja työtoverit Patmoksessa

Rukoilemme, että olette tämän kirjeen saadessanne kotona terveinä ja turvassa tältä uudelta koronavirusinfektiolta, joka näinä päivinä autioittaa ja tuhoaa maailmaamme. 

Nicu Gal

Romania käy läpi tätä samaa pandemiatuhoa, ja tilanne pahenee hetki hetkeltä. Tällaisina aikoina, kun koko maa on kiinni ja koulut pääosin suljettuina, mielessämme ovat lapsemme ja heidän perheensä yhteiskuntamme kaikkein haavoittuvimmilla alueilla eli romanileireillä, joita ystävällisellä ja anteliaalla avustuksellanne olemme tukeneet jo vuosien ajan. Näinä aikoina he näyttävät tarvitsevan meitä enemmän kuin koskaan.

Sydäntämme särkee, kun vain ajattelemmekin, mitä he joutuvat läpikäymään, kun heidän on pakko pysytellä sisätiloissa, eristettyinä niin kutsuttuihin koteihinsa, joissa ei ole viemäröintiä, monilla ei edes sähköä tai mahdollisuutta käydä kokoamassa oksia ja puuta lämmitykseen tai keittämiseen. Ilmeisesti lähiruokakaupatkin ovat kaikki sulkeneet ovensa, eikä heillä ole kauempana sijaitseviin supermarketteihin ja suurempiin elintarvikekauppoihin mitään asiaa.

Näinä epätoivon aikoina pyydämme teitä rukoilemaan kanssamme Kaikkivaltiaan Jumalan edessä näiden meistä riippuvaisten ihmisten puolesta voidaksemme löytää keinoja heidän auttamisekseen mahdollisimman nopeasti.

Me täällä People to People -järjestössä olemme kiitollisia voidessamme jakaa Patmos Lähetyssäätiön kanssa kaikki nämä tarpeet ja huolenaiheet ihmisistä, joita olemme molemmat oppineet rakastamaan ja joista olemme huolehtineet jo useiden vuosien ajan.

Pelon ja paniikin piinatessa maailmaa on jälleen aika panna todellinen rakkaus käytäntöön ja olla siellä, missä sitä eniten tarvitaan. Rukoilemme keinoja lähestyä heitä turvallisesti jakaaksemme kipeästi tarvittuja ruokapaketteja sekä saniteettitarpeita (erityisesti saippuaa ja puhdistustarvikkeita), myös joitakin vaatteita ja kenkiä tarvitaan kaikkein huonoimmassa asemassa oleville, koska tänään alkoi sataa lunta ja lämpötila putosi pakkasen puolelle.

Emme tiedä, kauanko tämä tilanne jatkuu, mutta olemme luottavaisia, että niin kauan kuin te jaksatte seisoa rinnallamme ja tukea työtämme kuukausittain, pystymme joihinkin pikaisiinkin avustustoimiin auttaaksemme heti näitä perheitä ja viedäksemme kristittyinä toivoa kokonaisiin romaniyhteisöihin.

Vetoamme Patmoksen koko ihanaan ja huolehtivaan perhekuntaan! Olette olleet kaikkialla mukanamme viemässä apua, uskon sanomaa, toivoa ja rakkautta maamme unohdetuille, kaikkein heikoimmassa asemassa oleville ihmisille.

Olemme sydämestämme kiitollisia huolenpidostanne näiden yhteistyövuosiemme aikana. Rukoilemme Jumalalta teille kaikille suojelusta ja turvaa ja toivomme pitkää ja jatkuvaa kumppanuutta senkin jälkeen, kun tämä koronaviruskriisi on ohi.

Kaikella rakkaudella Herrassamme,

NICU GAL

------------------------------

(Nicu Gal on People to People -järjestön johtaja Oradeassa Romaniassa ja Patmos Lähetyssäätiön yhteistyökumppani Lastenavun työssä ja ihmiskaupan vastaisessa työssä.)

 

Kommentoi "Nicu Gal: Pandemian keskellä, miten kaikkein haavoittuvimmat lähimmäisemme selviävät"

Antamaasi sähköpostiosoitetta ei julkaista sivustolla.

Anna osoite täydellisessä muodossa (esim. http://www.oma-osoite.com)

 

Haluan saada tiedon uusista kommenteista antamaani sähköpostiosoitteeseen.

 _    _     _____    _    _      ___     _    _   
| \  / ||  |  ___|| | \  / ||   / _ \\  | \  / || 
|  \/  ||  | ||__   |  \/  ||  | / \ || |  \/  || 
| .  . ||  | ||__   | .  . ||  | \_/ || | .  . || 
|_|\/|_||  |_____|| |_|\/|_||   \___//  |_|\/|_|| 
`-`  `-`   `-----`  `-`  `-`    `---`   `-`  `-`  
                                                  
 
 

Yksi kommentti "Nicu Gal: Pandemian keskellä, miten kaikkein haavoittuvimmat lähimmäisemme selviävät

Milloin Jumala kuulee rukouksen ja milloin ei? 30.3.2020 16.15

Ahdistusten keskellä tulee mieleen kohta Raamatusta, että jokainen, joka huutaa Herran nimeä avuksi, pelastuu. Sana huutaa on alun perin tarkoittanut myös rukoilemista. Huutaa Herran nimeä avuksi tarkoittaa siis rukousta.

Ap. t 22:16 Ja nyt, mitä viivyttelet? Nouse, huuda avuksi hänen nimeänsä ja anna kastaa itsesi ja pestä pois syntisi.'

Emme voi odottaa saavamme vain siunauksia, jos emme myös muista velvollisuuksia, mitä meillä on. Raamattu on kirja, joka on yksi kokonaisuus, missä on myös ehtoja, milloin Jumala kuulee avunhuudon ja milloin ei.

Room 8:12 Meillä on siis velvollisuuksia, veljet, mutta ei itsekästä luontoamme kohtaan; ei meidän pidä elää sen mukaan.
13 Jos elätte luontonne mukaan, te kuolette, mutta jos Hengen avulla kuoletatte syntiset tekonne, te saatte elää.

Herraa avuksi huutavat pelastuvat, mutta Joel myös kirjoittaa, että ne pelastuvat, jotka Herra on myös kutsunut. Tämä tarkoittaa niitä, joiden nimi on elämän kirjassa ja jotka sen johdosta saavat kutsun.

Joel 2:32 Mutta jokainen, joka huutaa avukseen Herran nimeä, pelastuu. Siionin vuori ja Jerusalem on turvapaikka, niin Herra on luvannut. Ne, jotka Herra kutsuu, ne pelastuvat.

Dan 12:1 -- Silloin astuu esiin Mikael, suuri enkeliruhtinas, joka seisoo kansasi suojana. Ja tulee ahdistuksen aika, jonka kaltaista ei ole ollut siitä alkaen, kun kansoja on ollut, aina tuohon aikaan saakka. Mutta sinun kansasi pelastuu, pelastuu jokainen, jonka nimi on kirjoitettu kirjaan.

Ilm 20:15 Jokainen, jonka nimeä ei löytynyt elämän kirjasta, heitettiin tuohon tuliseen järveen.

Eikö suun tunnustus ja sydämen usko sitten riitä pelastukseen? Kyllä, jos täyttää myös ne muut ehdot, mitä evankeliumi on säätänyt pelastumisen ehdoksi. Jeesus vaatii parannuksen tekoa laittomuudesta. Jos sen tekee uskossa häneen, saa synnit anteeksi ja pelastuu. Jos ei ole tekoja, niin silloin uskokin on kuollut. Ilman tekoja ei ole uskoa [Jaak 2:14-26].

Matt 7:21 Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.
22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.

Näinä aikoina pitää myös kiinnittää huomiota omaan uskonvaellukseen. Oletko jo tehnyt parannuksen laittomuudesta? Jos et, niin muista silloin tämä:

Sananl 28:9 Joka sulkee korvansa Herran lailta, sen rukouskin on Herralle kauhistus. [Jaak 4:3]

Pelastumisen ehdot: https://youtu.be/yrR2fii9lVo