Patmos-blogi

Jumala paransi 20 vuotta kestäneestä kärsimyksestä

Radio Patmos Radio Patmoksen toimittajat kirjoittavat Patmos-blogilla mielenkiintoisista aiheista ja vieraista.
Julkaistu:

“Golgatan veren voima” -laulu on evankelista Sari Matikaiselle uskoon tulon jälkeen tullut todella tärkeäksi. ”Tämä on laulu, jossa kerrotaan pääasiasta. Ja kun pääasiasta on tullut pääasia, niin se on tosi ihana juttu. Sehän on tärkeintä, että Jeesus rakastaa meitä ja on syntimme sovittanut. Se on pääasia!” Sari kertoo.

Sari tekee Radio Patmokseen mm. ohjelmaa Kirjeitä kiusatuille. Siinä Sari haluaa rohkaista ja kannustaa jatkamaan Jeesus-tiellä. Erkki Lemisen kirja “Kirjeitä kiusatuille” puhutteli ja siitä tuli idea tehdä ohjelmaa; miten me jaksamme ja miten päästä eteenpäin ongelmien ja kiusausten tullessa. Kirjeitä kiusatuille -ohjelma kuuluu Radio Patmoksessa joka kuukauden viimeisenä maanantaina klo 16:45.

Kiusaaminen teemasta Sari kertoo, miten hän on kokenut monenlaista ahdistusta:

– Ulkoapäin ja sisältä päin tulee paljon asioita, mutta lapsuuden seksuaalinen hyväksikäyttö jätti syvät traumat reiluksi kahdeksikymmeneksi vuodeksi. Se oli todella pimeätä aikaa elämässäni. Ja jos jollakin voisi rohkaista pimeydessä ja kivuissa tällä hetkellä olevia niin minulla oli Psalmit. Se oli ainoa kirja mitä pystyin lukemaan. Koin, että Jos jumala auttanut Daavidia ja kuullut häntä, niin kyllä hän kuulee minunkin huutoni. Ja ahdistuksen ja kipujen kohdatessa, vaikka et muuten jaksa lukea, niin Psalmien kirjaa suosittelen, se on ihana rinnalla kulkija.

Sitten koitti se tavallinen torstai-illan tavallinen rukouskokous, jossa Sari, joka ei ollut näkyjen näkijä sai näyn, jonka aikana Jumala otti kerralla pois kivun ja paransi. Kaikki tapahtui muutamassa minuutissa. Kokouksesta lähti iloinen ja vapaa Jumalan lapsi Sari. Helvi Jääskeläisen haastattelussa Sari myös rukoilee niin fyysistä kuin henkistä parantumista tarvitsevien puolesta.

Radio Patmoksen yhteyspäivässä Sari kohtasi Marttyyrien äänen työntekijöitä ja keskusteluissa tuli ilmi, kuinka he jakavat samaa näkyä. Siitä alkoi evankelistalle laajentunut työsarka.

– Kierrän Itä-Suomen alueella, seurakunnissa sekä minne vaan pääsen, ja puhun vainottujen kristittyjen asioista ja pidän esillä sitä, kuinka voimme olla heidän rinnallaan. Suomalaisilta löytyy rinnalla kulkemiseen kykyä ja empatiaa. Joku saattaa kertoa, että asiat ovat kauheita, ei pysty ottamaan kantaa, on paljon muutakin omassakin elämässä. Mutta ajattelen ja puhun siitä, että kun meillä on kipuja ja ahdistuksia niin auttaa kun teemme jotain asioiden hyväksi. Meidän on mahdollista käytännössä auttaa vainottuja ja se konkretia auttaa meitä itseämmekin. Voimme todellakin auttaa monella muullakin tavalla, kuin sillä perinteisellä eli taloudellisesti. Tästä kerron enemmän näillä seurakunta vierailuilla.

Sari Matikaisen haastattelun voit kuunnella kokonaan alla olevasta linkistä ja kuulet myös koskettavan näyn, jonka aikana Sari parantui ja Jumala “pesi” hänet puhtaaksi. Toimittajana Helvi Jääskeläinen. Kirjeitä kiusatulle -ohjelmasarjan kaikki jaksot löytyvät PatmosPlus -ohjelmakirjastosta.

Kuuntele Sari Matikaisen haastattelu:

 

Patmos-blogilla kirjoittavat sitoutuvat Apostoliseen uskontunnustukseen. Muilta osin blogistien esittämät näkemykset ovat heidän omiaan, eivätkä välttämättä edusta Patmos Lähetyssäätiön kantaa.

Lue ohjeet kommentoinnille

Kommentit (1)

Kommentoi

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

  1. Kaia

    Ei tällainen muka parantuminen ole mistään kotoisin. Jos Jumala olisi olemassa, niin nyt esim. koronapandemian aiheuttamien ruuhkien tähden Jumalalla olisi paljon töitä auttaa ihmisiä ja osoittaa sitä ansiotonta rakkautta ihmisiä kohtaan, ilman että nämä ihmiset ovat jossain seurakunnassa. Jumala voi itsekin ilmoittaa itsensä ihmisille, jos siis on olemassa. Mutta jos ei ole olemassa, niin tietenkään ei paranna ihmisiä, vaan antaa esim. koronapandemiaan kuolla miljoonia ihmisiä.