Patmos-blogi

Jumalasta vai Saatanasta

Markku Vuorinen Mediapastori. Kirjailija. Markku Vuorinen on kristillisen tv-työn uranuurtaja Suomessa 80-luvulta lähtien. Hän on kirjoittanut yli 20 kirjaa, joita on myyty yli neljännesmiljoona kappaletta. Radio Patmoksen toimittajana Vuorinen on ollut sen nykymuodossaan alusta alkaen.
Julkaistu:

Mistä tämä Korona on lähtöisin? Onko se Jumalasta vai Saatanasta. Onko se siunaus vai kirous? Onko se helvetistä vai taivaasta? Vai ihan vaan Kiinasta lähtöisin?

Mielipiteitä on monia. Esiin kaivetaan vanhoja ja uusia profetioita. Raamatunpaikkoja Vanhasta testamentista ja Uudesta testamentista. Apuun on haettu kirkkoisiä ja teologeja. Voisiko kyseessä olla sellainen asia, johon ei ihmiseltä löytyisikään vastausta? Mistä tämä kaikki on lähtöisin?

Bemari vai Mersu

Raamattu ei anna suoraa vastausta kysymykseen, mistä Korona on lähtöisin? Jos nyt kuitenkin haluaa olla mukana keskustelussa, niin silloin on luettava Raamattua aika lailla rivien välistä. Herää myös kysymys, että pitääkö edes kaikkiin asioihin löytää vastaus Raamatusta.

Kun ostin viimeksi auton, niin toki rukoilin, että tekisin oikean valinnan. En kuitenkaan löytänyt Raamatusta vastausta kysymykseeni, että pitääkö minun ostaa Bemari vai Mersu, joten ostin Nissanin ja pidin sitä minulle oikeana valintana, jopa rukousvastauksena. Kuitenkin Raamattu auttoi minua turvallisesti valintaani, sillä olihan siellä sanottu: ”Minä johdatan heitä kun he kulkevat rukoillen” ja ”etsivä löytää.” Niin me lähdettiin Taivaan Isän kanssa etsimään sopivaa autoa ja se löytyi.

Olisiko tässä periaatteessa suuri Jumalallinen siunaus? Ei meidän tarvitse tietää aina asioiden yksityiskohdista, hakea joka asiaan se viimeinen ”Herran sana”, vaan nöyrästi vaeltaen todeta, että meillä ei ole kaikista asioista tietoa, ei ainakaan niistä joista Jeesus puhuu: ”Ei ole teidän asianne tietää aikoja, eikä hetkiä, jotka Isä oman valtansa voimalla on asettanut.” ( Apt.1:7 )

Näin sanoo Herra, vai sanooko

Olen seurannut Facebookin opetuksia mm. Koronasta ja tavannut siellä monia alan ”asiantuntijoita”, joilla ei ole hajuakaan Raamatun opetuksen ja profetioiden tulkinnasta. Periaatteena näyttää olevan se, että Raamatun kohta väännetään, vaikka väkisin kulloiseen asiaan. Yksi Raamatunopetuksen suurimpia periaatteita on: ”Katso, totuutta sinä tahdot salatuimpaan saakka.” (Ps.51:8) Jos Jumalan Sana löytyy, niin silloin on totuus löytynyt, mutta se pitää löytyä Raamatusta ja oikeasta asiayhteydestä.

Usein kuulee sanottavan: ”näin sanoo Herra.” Ehkä olisi usein rehellisempää sanoa, että näin sanoo Matti tai Maija. Toki Facebookista ja blogeista löytyy myös rehellistä ja raitista Jumalan Sanan ja asioiden selittämistä. Toisaalta on hyvin vapauttavaa tietää, ettei meidän tarvitse ottaa kantaa ja tuoda joka asiaan sitä ”Herran sanaa”, jos sitä ei ole meille annettu. Voi jopa nöyrästi sanoa, että olen asiasta tätä mieltä tai minun mielestäni. Se herättää paljon suurempaa luottamusta kuin väärin tulkittu Raamatun Sana.

Minun mielestä

”Niin Herra kysyi saatanalta, mistä sinä tulet? Saatana vastasi Herralle ja sanoi: ”Maata kiertämästä ja siellä kuljeksimasta.” (Job. 2:2) Saatana sai Jumalalta luvan (sallimuksen) koetella Jobia. Saatana todisti heti alkuunsa todeksi Jeesuksen sanat: ”Varas ei tule muuta varten kuin varastamaan ja tappamaan ja tuhoamaan. Minä olen tullut. että heillä olisi elämä ja yltäkylläisyys.”

Siellä missä saatanalla on lupa ja mahdollisuus toimia, siellä on aina kuolemaa, kirousta, sairautta, surua ja synkkyyttä. Toivottomuutta ja epävarmuutta, sekä kuolemanpelkoa. Siellä missä Jumala toimii, on aina uuden elämän syntyä, toivo ja tulevaisuus.

Jeesus opetti, että hedelmistään puu tunnetaan. Katso millainen on Koronan hedelmä, niin selviää myös, mistä se on lähtöisin.

Paljon juttuja Koronasta lukeneena olen tullut siihen tulokseen, että Korona on saatanasta tai Jumalasta, tai sitten vähän molemmista. Yhteistyötä heillä ei asian suhteen ole, vaan molemmat hääräävät periaatteidensa mukaisesti. Saatana tappaa ja tuhoaa ja Jumala jakaa ”elämää ja yltäkylläisyyttä.”

 

Patmos-blogilla kirjoittavat sitoutuvat Apostoliseen uskontunnustukseen. Muilta osin blogistien esittämät näkemykset ovat heidän omiaan, eivätkä välttämättä edusta Patmos Lähetyssäätiön kantaa.

Lue ohjeet kommentoinnille

Kommentit (1)

Kommentoi

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

  1. Pasi Turunen

    Tervetuloa uudistuneelle Patmos-blogille. Valitettavasti vanhoilla sivuilla olleisiin blogeihin tulleita kommentteja ei ole aineiston siirron yhteydessä saatu siirrettyä uusille sivuille.