Jeesus ilmestyi juutalaiselle nanoteknologian parissa työskentelevälle tiedemiehelle

Amerikkalainen nanoteknologian parissa työskentelevä tietotekniikan professori James Tour on puhunut jokaisessa merkittävässä yliopistossa Yhdysvalloissa, on kirjoittanut 650 tutkielmaa ja omistaa 120 patenttia. Hän kasvoi juutalaisessa perheessä New Yorkissa luullen, että kaikki muutkin jakoivat hänen juutalaisen uskonsa, kunnes yliopistossa tapasi uudestisyntyneen kristityn.

James Tour harvoin osallistui synagogan tilaisuuksin, mutta yritti joskus kysyä rabbilta kysymyksiä juutalaisuudesta – saamatta kuitenkaan vastauksia kysymyksiinsä.

Yliopistossa hän tapasi ensimmäisen kerran uudestisyntyneitä kristittyjä ja ihmetteli mitä tarkoitti olla uudestisyntynyt. Eräs opiskelijatoveri selitti Tourille evankeliumin piirtäen kaksi jyrkännettä, joiden välissä oli syvä kuilu, joka oli merkitty synniksi. Toisella puolella kuilua oli ihminen miettimässä miten pääsisi toiselle puolelle kuilua, jossa Jumala oli.

Tour ei ollut aikaisemmin pitänyt itseään syntisenä, eikä synnistä koskaan puhuttu hänen kodissaan. Tourin opiskelijatoveri luki Raamatusta sananpaikan ”sillä kaikki ovat tehneet syntiä ja ovat Jumalan kirkkautta vailla”, joka osoitti, että jokainen, — jopa Tour – on syntinen.

Kun he jatkoivat Raamatun lukemista, Tour tajusi, että myös hänen väärät ajatuksensa ovat syntiä ja koki silloin piston sydämessään. Hän oli syntinen. Miten hän pääsisi Jumalan yhteyteen?

Yhtenä iltana Tour istui yksin kotonaan ja tutki Jumalan sanaa. Silloin hän vihdoin ymmärsi, että Jeesus on se, joka kuoli ristillä syntiemme tähden. Hän rukoili: ”Herra, olen syntinen, tule elämääni.”

Silloin, jotain yliluonnollista tapahtui. ”Yhtäkkiä joku oli huoneessani. Olin polvillani ja avasin silmäni katsoakseni kuka se on. Jeesus Kristus seisoi huoneessani. Tämä ihmeellinen tunne, että Jumala, Jeesus oli huoneessani ja minua ei pelottanut. Aloin itkemään. Hänen läsnäolonsa huoneessani oli niin ihmeellinen sinä päivänä, etten halunnut nousta ylös. Ihmeellinen anteeksiantamuksen tunne alkoi tulla päälleni.”

Tämän tapahtuman jälkeen Tour ei tiennyt mitä tehdä tai kenelle kertoa asiasta. Olihan hän juutalainen, joka oli juuri kohdannut Jeesuksen.

Tour jakoi tapahtuneen serkkujensa ja äitinsä kanssa. He eivät olleet iloisia siitä, että Tour juutalaisena oli tekemisissä kristinuskon kanssa.

Kuitenkin vuosia myöhemmin Tourin äiti alkoi lukea Uutta testamenttia, jonka seurauksena hän ymmärsi, että Jeesus on todellakin Jumalan poika. Näin Jumala muutti myös Tourin äidin elämän.

Lue koko juttu: 17.4.2020: Jewish nanotech computer scientist had powerful visit from God